Forum

Kommentarer til »Hvordan passes et oliventræ?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan passes et oliventræ? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Holm, 11. oktober 2004 kl. 14.26

Goddag.

Jeg har ondkøbt mig et oliventræ tol erstatning for mit, desværre giftige, 2,5 m. høje stuebirk – og det skal siges, at det vokser helt utroligt.

Dog producerer det også en ret stor mængde hvidt "fnuller" på grenenes samlinger ved bladene...er det et udtryk for sygdom eller giftigt

Venligst

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette, 7. marts 2005 kl. 16.13

Jeg har et oliventræ, som jeg er meget glad for. Dog har jeg i den seneste tid observeret adskillige mørkebrune "pupper" forskellige steder på grenene og nu også på bladene. De ender med at være på størrelse med en ært, men i begyndelsen er de helt lysebrune og små. Der er mange 1000 af de små fordelt på træet, der er ca 1 meter højt. Når man knækker dem af er de fyldt med noget der ligner æg. Jeg har forsøgt forskellige skadedyrsbekæmpende midler, men uden held. Hvad kan jeg gøre?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Bunch, 27. marts 2005 kl. 13.16

Jeg har anskaffet et Oliventræ, som pludseligt har udviklet noget hvidt skum
der hvor bladet fæstet til gren.

Hjææææælp én eller andet behjertet sjæl?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Jørgensen, 28. februar 2007 kl. 19.02

Hej
Vi har en del oliventræer. To af dem, får nogle brune pletter på bladene og efter lidt tid af. Disse to træer har et meget sølv agtigt løv. De andre er mere mørkegrønne i løvet. De står alle ude hele året

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 9. marts 2007 kl. 15.09

Forslag :
Uldlus
Skjoldlus.

Lilium

Nyt svar til emnet »Hvordan passes et oliventræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan passes et oliventræ?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider