Forum

Unavngivent emne

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 7. januar 2016 kl. 11.48

Kære Karna, så vil jeg da gerne være en af de første her til at ønske dig et rigtig godt "otium" fra redaktørposten.
Hvor har vi nydt godt af alle dine indlæg, skønne fotos i medlemsbladet og meget mere.
Tak for din flotte indsats, du kan da om nogen være stolt af de spor du har trådt i foreningen.

De bedste hilsener
Gert O. Johansen

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. januar 2016 kl. 15.02

Det vil jeg tilslutte mig 100%!

Siden jeg lærte dig at kende for rigtig, rigtig mange år siden, har du brugt ufattelige mængder af tid, først på Praktisk Økologi og derefter her på havenyt.dk (ud over alt det andet), og hold da op for en indsats!

Du har virkelig været med til at gøre en forskel for økologien i Danmark, og det kan du slet ikke takkes nok for :)

Nyd dit nye liv - og mon ikke vi ses en dag?

Stort knus
Anja

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 7. januar 2016 kl. 15.18

Vi kommer helt sikkert til at ses. Jeg kommer til Folketræf og Årsmøde i Storebededagsferien i Hvalsø. Jeg holder workshop om at blande egen plantejord lørdag, hvis det passer ind i programmet. Og det er jo lige i din baghave, sådan cirka. Og så har vi jo Havelyst.

detfaellesbedste.dk

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. januar 2016 kl. 16.29

Kære Karna
Selvom jeg kun har været med i HAVENYT i kort tid, sammenlignet med gamle, garvede medlemmer, har jeg beundret din diplomatiske måde at klare " høje bølger og krusninger " på i Havenyts forum. Som sejler ved jeg også, hvor svært det er at bringe haveliv og sejlerliv i samklang. Når det er havevejr, er det som regel også sejlvejr! Det er en tungtvejende grund til at vi ikke har nogen køkkenhave. Så vi deler sol og vind lige. Jeg vil ønske dig god vind og altid en håndsbredde vand under kølen, når du får mere tid til at nyde hav og vind.

Tak for mange fine have artikler og forhåbentlig mange flere.
Ingeborg

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 7. januar 2016 kl. 16.43

Kære Karna

Mange tak for de mange interessante og brugbare artikler med bl.a. kompost, dyrkningsvejledninger og meget andet, som jeg har nydt igennem de sidste 10 år!
Når man som havemenneske, uanset om der er tale om køkkenhave eller prydhave, har ønsker at lære nyt eller løse et 'problem' i haven, så går man på Havenyt.dk

Jeg må også istemme Ingeborgs beundring af dine diplomatiske evner som moderator, herunder evne til at holde en tråd på sporet. Tak fordi du sørgede for at holde diskussionerne på et sagligt niveau.

God vind.

Med venlig hilsen
Marie Louise

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 7. januar 2016 kl. 18.37

Karna, kun du kan tage den beslutning og mange får det ikke gjort i tide.

Vi er nok nogle, som vil savne din professionelle redaktion, men glæde os over alle dine skrevne artikler og illustrative fotos, hvor man kan se, at det er en havekyndig, der leger med motivet. Og glæde os over de artikler, som kommer.

Personligt er jeg - selv om du måske nok kan være i tvivl om det udsagn :-) - imponeret over din håndtering af dette forum. Mange fora er igennem tiden spoleret af useriøse indlæg, seo-spam og bevidst sabotage af foraets formål. Især har du været rigtig god til at fastholde det oprindelige formål, nemlig at tilskynde flere haveejere til at lægge giftsprøjten og måske også fatte interesse for kompost, humus og artsdiversitet. Du har også været flink til at støtte op om de brugere, der til stadighed protesterer over spam-indlæg med rosende omtale af pesticider, kunstgødning og sort jord. Havde du ikke givet den støtte, tror jeg ikke, at forum frem til i dag fortsat havde understøttet foreningens formål i samme omfang. Det er en flot præstation, som har krævet ressourcer og du har, om nogen, fortjent ros for din indsats for økologiens fremme.

Selv om jeg er en ægte landkrabbe, der bliver søsyg af Storebæltsbroen, vil jeg ønske dig god vind på havet - og læ i haven!

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 7. januar 2016 kl. 19.05

Tak for jeres ros. Jeg har forsøgt at holde forum på sporet, men det er ikke let. Og tak for jeres hjælp. Det kan man kun gøre, når der er nogen til at indrapportere alle de dårlige og suspekte indlæg, som dukker op hist og her. Den hjælp skal I også give vores nye redaktør - når vi har fundet den helt rigtige, ellers går det ikke.

Og så er jeg her jo endnu nogle måneder...

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 7. januar 2016 kl. 19.57

Kære Ingeborg

Min køkkenhave og vores selvforsyning vinder over længere sejlture. Jeg skal bare under sejl på dagsture og nyde stilheden derude. Der er masser af dage at gå i haven på ind imellem, f.eks. når det er vindstille eller blæser for meget. Haveliv og sejlliv kan godt kombineres. Og så passer jeg også staudebedene i vores bådelaug - havearbejde få meter fra vandkanten i solnedgang.

Hilsen Karna

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie Poulsen, 8. januar 2016 kl. 14.47

Kære Karna.
Rigtig god fornøjelse med dine haver og dit hav i fremtiden. Jeg vil savne dig på HAVENYT.
KH
Winnie Poulsen

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 9. januar 2016 kl. 17.02

Kære Karna
Også en stor tak herfra for din imponerende indsats i alle PØ´s aktiviteter gennem årene. Du har været den gennemgående røde tråd, der sørgede for, at alt foregik i den ånd, PØ har haft og stadig har. - Og jeg vil ønske dig glæde og god arbejdslyst, hvis du agter at skrive en havebog.
Kærlig hilsen Clara Andersen

Nyt svar til emnet »Unavngivent emne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Unavngivent emne

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider