Forum

Kommentarer til »Kartoffelsorter – modtagelighed for sygdomme«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kartoffelsorter – modtagelighed for sygdomme. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mettekanel, 14. november 2004 kl. 19.06

Hvis man får hvide små pletter som ligner små salt krystaller på kartoffelerne, hvad skyldes det så? Skurv, svamp eller? De ydvikler sig senere som forhøjninger. Er det mon farligt at spise?

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liliana Nielsen, 10. juli 2005 kl. 8.53

Nogle af vores kartofler (Ditta og Asparges) får gule blade med brune/sorte pletter – især de nederste blade. Hvad skyldes det? Er det en sygdom? og skal man fjerne de plettede blade?

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Halvas, 12. marts 2009 kl. 8.15

Når man læser om modtagelig for sygdomme får man lyst til at lægge sorten hanna, men hvor køber man læggekartofler?De går åbenbart til eksport
venlig hilsen Bjarne.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 12. marts 2009 kl. 11.28

Hej Bjarne Halvas

Det er muligt, at kartoffelsorten Hanna er gået ud af avl – det sker for en del kartoffelsorter efter ganske få år...

Måske kan du få vished hvis du kontakter Landscentret for planteavl. Centrets hjemmeside er brugervenlig og du kan måske få held til via mail at gøre en medarbejder der interesseret i at hjælpe med oplysninger.

Det er da et forsøg værd.

Ellers kan en planteskole i nærheden måske være behjælpelig?

De har ofte kontakter, som vi andre må bruge meget energi på at opdyrke ;-)

Med venlig hilsen fra
Lone

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Britta Andersen, 24. juni 2013 kl. 12.11

Hej . den økologiske kartoffel Raja kan også købes i Coops butikker som læggekartofler. Det har jeg gjort de sidste år, og det er en god udbytterig kartoffel.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Højen, 11. februar 2020 kl. 15.22

Der er her på forummet nævnt kartoffelsorten Alex.
Hvor kan de købes som læggekartofler ?
Jeg har søgt på nettet uden resultat, så jeg ville blive glad for et positivt svar.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Højen, 11. februar 2020 kl. 15.22

Der er her på forummet nævnt kartoffelsorten Alex.
Hvor kan de købes som læggekartofler ?
Jeg har søgt på nettet uden resultat, så jeg ville blive glad for et positivt svar.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 11. februar 2020 kl. 18.39

Ved ikke om Camilla plum ved fuglebjerggard har den eller kan skaffe den. Men nogle gange kan man også være heldig at få sjældne kartoffelsorter fra enten Sverige eller England prøv at Google nogle udenlandske hjemmesider.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 11. februar 2020 kl. 18.51

Så lige udvalget hos henholdsvis solsikken. dl og fuglebjerggård og begge havde den ikke.
Men nu ved jeg ikke om Alex også er den samme som Alexandre for er den det kan den fås i Tyskland flere steder. Bl, a her www.kartoffel-mueller.de/Kochtypen/Festkochende-Sorten/Alexandra.html Den lyder også til at være lækker.

Nyt svar til emnet »Kartoffelsorter – modtagelighed for sygdomme«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kartoffelsorter – modtagelighed for sygdomme«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider