Forum

Kommentarer til »Findes der et redskab til at holde græskanten pæn med?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Findes der et redskab til at holde græskanten pæn med? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 15. november 2004 kl. 23.45

Der findes også et redskab som er et skaft hvorpå der er monteret en rundkniv, som ligner kniven på en brødskærer. Hvor egnet den egentligt er ved jeg ikke, men man kan forestille sig, at det vil give problemer, hvis der er sten i jorden.

2 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacs, 18. november 2005 kl. 18.04

Vi har kantskærer som er fantastisk god. Der er et gummihjul, hvorpå der er monteret et hjul med knive.

Den er købt i Bauhaus

3 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen Cilleborg, 18. november 2005 kl. 19.45

"HER I VORES HUS",HAR VI NOGET, VI KALDER EN SPADE, DEN ER GOD TIL MANGE TING OGSÅ TIL AT KANTE GRÆSPLÆNER MED.

HILSEN KAREN.

4 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla, 15. januar 2006 kl. 15.05

Hej karen

det var dog det dummeste svar jeg har set på disse sider, måske skulle du lade være med at svare en anden gang, hvis du ikke har et bedre forslag.

5 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 16. januar 2006 kl. 19.03

- OG DOG ULLA, DET ER DET ALLERBEDSTE RÅD SOM KAREN GIVER DIG. PRØV DET DOG. SPÆND EN SNOR HVOR DU GERNE VIL HAVE EN LIGE KANT PÅ DIN GRÆSPLÆNE. STIK DIN SPADE LIDT RIGELIGT DYB OG VEND GRÆSTØRVEN UD DERFRA, RYST JORDEN AF OG LAD GRÆSSET VISNE FØR DU SMIDER DET I KOMPOSTEN. DET HELT RIGTIGE. håp

6 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent, 13. april 2006 kl. 10.32

Hmm...

Var der ikke noget om at spaden er svagt buet og at det pæneste resultat var med lysbros kantskærer. Jeg har selv en og den er mere effektiv end en spade og det bliver også pænere.

Men man kan naturligvis godt "nøjes"

7 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 13. april 2006 kl. 13.34

Kære Hans Åge

Undlad venligst at skrive hele indlægget med store bogstaver. Det er utroligt grimt og ikke til at holde ud at læse.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

8 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carsten, 7. juni 2006 kl. 23.42

Jeg bruger kantskæren ca 2 gange om året og en elektrisk trimmer til at "vedligeholde" ca hver anden gang plænen slåes. Flymo har en batteridrevet trimmer med vendbar hoved til ca 700 Kr – den er virkelig god.

9 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingart Kristiansen, 27. april 2008 kl. 17.01

Hans Åge.

Det er lidt svært at spænde en snor ud, hvis bedet er buet. Har jeg ret, eller har du en god idé til mit buede bed der angrænses af halvstore
kampesten inden græsplænen.

Mange hilsner
i.k.

10 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 27. april 2008 kl. 18.13

Hej Ingart.

Det var lié en af de goé. Alle de forretninger jeg har ringet til er totalt udsolgt, men de får nok nogle hjem når der bliver sidevind – og snoren ikke strammes for meget, men alle bruger buede kampesten i rundkreds, og flytter dem i buer så de passer i længden. Bagefter måler de ud fra stenene om det overhovedet kan lade sig gøre uden at den bedre halvdel bliver utilfreds med resultatet og det kæmpearbejde det jo medfører. Vi skal snart have lagt nyt fortov. Så gik jeg hen og spurgte dem om de altid lægger sten i vejen for vi andre. håp

11 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 27. april 2008 kl. 20.16

Ingart, – forresten
du kan også som vist i tv. Mål fra enderne af buerne og ind til et punkt, med samme afstande, knald en pind i jorden og træk en snor, i lidt kortere afstand som du afkanter, den givne længde/runding med, et eller andet, f.eks spray maling. Og grav med en god gammeldags spade ned, vend græs -"tørven". Så enkelt, spændende og let er det, især hvis du vejer lidt. Men det gør os med økologiske urtehaver jo ikke.

Men selvfølgeligt har du ret Ingart, det er altfor besværligt med det ståhej, mål du bare ud fra dine stationære sten med eet eller andet og grav dig bare fremefter. håp

12 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 27. april 2008 kl. 21.06

Heldigvis kan man læse en god portion humor mellem linierne, ellers var det surt.

13 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingart Kristiansen, 27. april 2008 kl. 22.57

Nååh ja. Tak for svaret Hans Åge Pedersen.

Jeg må igang med at måle ud, og den idé med spraymaling så jeg godt og den er sikkert god.

14 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 28. april 2008 kl. 19.55

Kære Ingart, undskyld, det er lidt af noget værre vrøvl, men den er forøvrigt god nok, som den anonyme "?" oplyser.

Jeg fatter forøvrigt ikke hvordan han forstår mine mærkelige antydelser. Jeg gør det ikke. håp

15 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Laila, 19. maj 2009 kl. 10.09

Er der nogen der ved hvor man kan købe den kantskærer der blev vist i Sørens Rygesprogram og om den virker.

16 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Laila, 19. maj 2009 kl. 10.17

Har fundet ud af det på en anden side.

17 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 19. maj 2009 kl. 13.19

Til Laila
Hvad har du fundet ud af? Henvis evt. til den side du omtaler.

Erik

18 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Laila, 19. maj 2009 kl. 14.35

Til Erik
At kantskæreren kan købes hos Bygma, og på nettet TGKshop.dk. Hjemmesiden er www.sabroedesign.dk
Håber du kan bruge det.

19 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Laila, 19. maj 2009 kl. 14.36

Til Erik
At kantskæreren kan købes hos Bygma, og på nettet TGKshop.dk. Hjemmesiden er www.sabroedesign.dk
Håber du kan bruge det.

20 af 20 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 19. maj 2009 kl. 20.23

Hej I der efterlyser et godt redskab til at skære kanter med.

Det hollandske smedefirma Sneeboer har en kantskærer – solid nok til flere generationer, let at bruge, rygvenlig, rustfri og kan slibes, når den er sløv. Arbejder sig gennem barkflis og kan bruges i stenet jord uden de store vanskeligheder.

Kan købes gennem Haveselskabets butik på Clausholm slot.

Dyr men dejlig :-)

Med venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »Findes der et redskab til at holde græskanten pæn med?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Findes der et redskab til at holde græskanten pæn med?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider