Forum

Kommentarer til »Kan hortensia og jasmin stå vinteren over udenfor i en krukke?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan hortensia og jasmin stå vinteren over udenfor i en krukke? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hansen, 15. november 2004 kl. 23.53

Hos mig sætter jeg hortensia, Astilber og hosta dyrket i spande eller krukker ind under et halvtag ca. 1.dec. Jeg passer ikke planterne med vand før jeg ser de skyder igen. Bunden af en carport vil også være velegnet.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Andersen, 17. november 2004 kl. 20.05

Jeg har igennem 3–4 år haft to Hortensia Macrophylla stående i krukker på terrassen. Om vinteren pakker jeg hele krukken ind i en af de måtter med halm på den ene side og sort plastic på den anden, som man kan købe i havecentret. Krukkerne står på krukkefødder og tæt ved husets sydvæg.

Jeg laver en "hat" af måtten, som jeg snører til (dog ikke helt tæt!) foroven og binder rundt om krukken forneden. Jeg dækker dem ikke før sidst i december, da der sjældent er hård frost inden da. Det har fungeret fint indtil nu, og jeg har haft masser af flotte blomster. Buskene ser lidt sølle ud, når man befrier dem for "frakken", men de kommer hurtigt i form igen, når man har skåret visne grene tilbage til friske knopper.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben, 24. november 2004 kl. 20.14

Min far der er planteskolegartner – oplevede engang at alle de hortensia der havde stået direkte på jorden i potter havde overlevet mens de der stod på betonfliser var størstedelen gået ud- derfor planter jeg altid sarte planter direkte ud i køkkenhaven i stedenfor. Men hvis man vinterdækker optimalt som Tine skriver kan det måske godt lykkes

Nyt svar til emnet »Kan hortensia og jasmin stå vinteren over udenfor i en krukke?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan hortensia og jasmin stå vinteren over udenfor i en krukke?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider