Forum

Kommentarer til »Efterårssysler«

På denne side finder du kommentarer til teksten Efterårssysler. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 21. november 2004 kl. 23.48

Jeg har dyrket tomatillo i mange år efterhånden og jeg får de største tomatilloer på friland, hvor de bliver 3–4 cm store. Jeg tror også at udbyttet bliver størst på friland pr. plante – i hvert fald i de gode somre. Her i november kogte jeg en stor portion salsa af tomatillo, løg, hvidløg og chili.

Jeg har kun det allerførste år, jeg dyrkede dem, haft dem i drivhus, da planterne bliver alt for store – faktisk indtager de gerne hele drivhuset, hvis de får lov.

På friland spirer de selv frem i maj og kan nå at give frugter i efteråret. Men hvis de skal nå at give mange frugter og tidlige, skal de sås midt i april samtidig med agurkerne til drivhuset. De plantes ud fra sidst i maj, når faren for nattefrost er ovre.

Nyt svar til emnet »Efterårssysler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Efterårssysler«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider