Forum

Kommentarer til »Feromonfælder«

På denne side finder du kommentarer til teksten Feromonfælder. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Juhl Røbel Jensen, 14. maj 2016 kl. 20.32

Hvornår på året bør man kalke æbletræets stamme og grene?

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 16. maj 2016 kl. 10.00

Jeg tror du skal oprette et nye emne i forum med dit spørgsmål. Det har intet med ferromonfælder at gøre.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 16. maj 2016 kl. 10.10

Undskyld jeg blander mig, Karna. Men du skriver i artiklen under forebyggende tiltag "Stammer og grene kalkes med hvidtekalk, så det trænger ind i alle skjulesteder" -mon ikke det er den passage spørgsmålet refererer til?

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 16. maj 2016 kl. 11.17

Det har du selvfølgelig ret i - jeg var for hurtigt.

I teksten står der, at man skal kalke for at ramme de overvintrende insekter. Derfor skal der hvidtes i vinterperioden.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Juhl Røbel Jensen, 16. maj 2016 kl. 13.05

Det var lige præcis den passage jeg hentydede til ja :)
Vi er så desværre lidt sent ude kan jeg så forstå på det -ville bare så gerne gøre alt hvad der kan gøres for at bekæmpe æbleviklerne i vores 2 gamle æbletræer, der er orm i 95% af æblerne :(
Men tak for svar :)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 16. maj 2016 kl. 20.21

Med så omfattende et angreb, ville jeg prøve at investere i en ferronmonfælde. Den skal hænges op om få dage, når træerne er ved at være afblomstrede.

Nyt svar til emnet »Feromonfælder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Feromonfælder«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider