Forum

Kommentarer til »Dræbersnegles adfærd«

På denne side finder du kommentarer til teksten Dræbersnegles adfærd. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chi-Lun Ella Bølling Jensen, 18. juli 2016 kl. 14.57

Jeg har set rigtig mange artikler om Iberiske Skovsnegle - som jeg helst kalder dem. Jeg har også set rigtig mange forskellige haver med den nævnte snegl.

For nogle år siden, hvor jeg var vicevært til en have - så jeg snegle vandre op ad trappen fra haven, op i mine krukker med blomster og sneglene var stort set overalt - jeg talte 200 flere gange om dagen i brunsorte og orange kulører. Men jeg kan ikke få mig selv til at slå dem ned.

Det nye sted hvor jeg bor, er der ikke så mange, sidste år samlede jeg dem ind - bare ca. 40 om dagen og gik over i skoven med dem.

Men en ven til mig havde sidste år dem overalt, selv op ad husmuren og på vinduerne.
Jeg tror nu på der er en grund til de kommer. Og jeg har lagt mærke til de forskellige farver de kan antage.

Jeg tror også at de efterhånden får naturlige fjender - jeg har set på film at nogle solsorte kan tage sneglene, fuglene har opfundet en metode til at få fat i dem.

Jeg har også besøgt en del andre haver med Iberiske skovsnegle.

En have skilte sig ud.
Haven ligger på en meget fugtigt sted hvor der løber en å. Haven havde en svulmende køkkenhave, hvor planterne groede glad om kap med hinanden.
Her var der rigtig mange Iberiske skovsnegle, men de gik ikke i afgrøderne, men tog blot de rådnede plantedele. Sneglene var alle smukt orange.

Indehaveren til haven siger at de er kommet for at blive og at de bringer godt med sig. Sneglene kommer hurtigt af sted. Se bare på den kraftige slim de bevæger sig i.

Før jeg så hans have var jeg i tvivl om hvilke metoder man kunne bruge til Iberiske skovsnegle. Det er jeg ikke mere.

Når jeg ser på hans have - ved jeg at han har ret. De er kommet for at blive og de bringer godt med sig. vi skal bare studere dem endnu nogle år og blive klogere.

Mvh. Chi-lun

Nyt svar til emnet »Dræbersnegles adfærd«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Dræbersnegles adfærd«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider