Forum

Kommentarer til »Er det dumt med valnøddetræer ved vores urtehave?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er det dumt med valnøddetræer ved vores urtehave? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 6. august 2016 kl. 8.29

@fanny - de store træer tager en masse vand og næring fra urtehaven det kan da ikke være lyset - da solen i hvert fald her hos os altid står på sydhimlen

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Fanny Møller, 6. august 2016 kl. 10.50

Kære Mogens
Da disse træer er meget lidt lys gennemtrængelige og læseren har observeret at det er noget der er kommet i løbet af de sidste par år, vil jeg mene at træerne har vokset sig så store at de er begyndt at skygge. Ja de tager også vand og næring, som jeg ligeledes skriver. Men da køkkenhavens vækster befinder sig i det øverste jordlag, har de trods alt mulighed for at få lidt før det går til træerne- der må antages at have en krone der går mod alle verdenshjørner.

Rigtig god haveweekend

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 6. august 2016 kl. 11.04

Bladene fra valnød kan også være problematiske mht garvesyre og sådan. De skal helst fjernes fra græsplæner.

Mvh
Tine

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 7. august 2016 kl. 7.32

Min kone har osse altid ret (tror hun)

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 7. august 2016 kl. 9.18

Man kan i hvert fald stille spørgsmål ved hvor meget vand der når overfladen, hvis kronen skygger. Det er trods alt oftest byger vi har her i Danmark.

Jeg ville aldrig plante træer ved urtehaven, eller plante urtehaven i træskellet.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 7. august 2016 kl. 9.33

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Er det dumt med valnøddetræer ved vores urtehave?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er det dumt med valnøddetræer ved vores urtehave?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider