Forum

Kommentarer til »Har I et godt råd til bekæmpelse af kortstråle?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Har I et godt råd til bekæmpelse af kortstråle? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 1. november 2002 kl. 13.59

Jeg synes, jeg har god erfaring med at "afbrænde" jordstykkerne om foråret (sen vinter)med en gasbrænder. Dvs. lidt hårdere end til ukrudts bekæmpelse – men så de øverste mm. af jorden varmes op og frø hæmmes / ødelægges...

Det virker måske også på kortstråle?

Er der andre, som har prøvet det?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Bro Christensen, 13. oktober 2014 kl. 11.59

Jeg har lært af Søren Wiuff at håret kortstråle er en skattet spiseplante i Sydamerika (Guasca, Mielcilla), - både som krydderurt og salatplante. Så når den nu ikke lige er til at slippe af med så kan man jo ligeså godt spise noget af den!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 13. oktober 2014 kl. 12.32

Problemet er bare, at man får så meget af den. Men har man kaniner og/eller høns kan disse hjælpe en af med den .

Nyt svar til emnet »Har I et godt råd til bekæmpelse af kortstråle?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Har I et godt råd til bekæmpelse af kortstråle?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider