Forum

Kommentarer til »Hvilken bestøversort kan jeg bruge til Kirkes-blomme?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvilken bestøversort kan jeg bruge til Kirkes-blomme? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Leif Sand, 19. oktober 2016 kl. 20.48

Vores 4 år gamle Kirkes står få meter fra en Grøn Reine Claude, og Kirkes gav blommer for første gang i år. Desuden har vi en Althans Reine Claude ca. 15 meter væk.
I dette naboskab er der altså god bestøvning af vores Kirkes.
Smagen af Kirkes-blommerne er dejlig, den overgås kun af Grøn Reine Claude, som er i en klasse for sig med sine fantastiske, små blommer.
Så jeg tror, du er på ret spor.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 19. oktober 2016 kl. 21.23

Tak for dit svar Leif. Det er dejligt at få bekræftet ens formodninger.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 19. oktober 2016 kl. 21.36

Hvilke blommesorter er valg nr.1 - 3 efter dit valg Villy ?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 20. oktober 2016 kl. 7.45

Min 3 år gamle Kirkes gav blommer for første gang i år. Den står kun få meter fra Althans R.C. og R.C. Noir. Om det er den ene eller den anden der er bestøver vides ikke, men noget kan tyde på at alle Reine Claude typer kan bestøve Kirkes. Althans vil jeg bruge som førstevalg og Oullins som andet valg. Men hvis jeg havde en tredje Reine Claude sort i haven ville jeg ikke være betænkelig ved at forsøge med en Kirkes også.

Nyt svar til emnet »Hvilken bestøversort kan jeg bruge til Kirkes-blomme?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvilken bestøversort kan jeg bruge til Kirkes-blomme?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider