Forum

Kommentarer til »Kan jeg redde mit æbletræ fra at vælte?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan jeg redde mit æbletræ fra at vælte? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: F.D. Andersen, 20. marts 2017 kl. 11.09

Planteskoler anbefaler at HVIS du vil forsøge at redde dine æbletræer KAN du (bemærk at det selvfølgelig er et kæmpesats) banke en stolpe i jorden, på siden den vælter fra, og binde træet fast med en spændestrop. Derefter skal du grave en god del rødder op på den siden den vælter ned mod og så spænder du stroppen op og så kan man 'løfte' træet lidt på plads. SÅ burde træet langsomt danne nye rødder og (med tvang) gro mere lige. husk at give træet noget tæppe eller noget så stroppen ikke skærer sig ind i barken.. :-) Jeg har været med til at gøre det hvor det var en success, men så vidt jeg ved er pælen og stroppen permanent. Så vælg en sort eller grøn så det ikke skriger i øjnene hver gang du ser på dit træ. :-)

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Engling, 2. september 2021 kl. 1.53

Villy Mougaard, kan jeg gøre det samme med et væltende syrentræ med et sår nederst, som er ved at udhule stammen. Træet skyder masser af nye skud efter beskæring og har masser af blomster til trods for skavankerne.
Vh
Marie Engling

Nyt svar til emnet »Kan jeg redde mit æbletræ fra at vælte?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan jeg redde mit æbletræ fra at vælte?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider