Forum

Kommentarer til »Hvilke gode sorter af påskeliljer kan anbefales?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvilke gode sorter af påskeliljer kan anbefales? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise-Lotte Truelsen, 7. marts 2005 kl. 14.38

Hej.

Jeg vil gerne anbefale den hollandske hjemmeside eurobulb.nl
De har et stort sortiment af løg, som du kan bestille fra begyndelsen af juli. Hvis du bestiller inden d. 15/7 åfr du 5% og yderligere 5% his du betaler med Visa.

Så længe du bestille for minimum 90 Euro(ca. 700 D.kr) sender de portofrit. Prisen er under ½ af hvad det koster at købe løg i butikkerne i Danmark og de er fantastisk god kvalitet.

2 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 29. april 2006 kl. 10.31

Jeg har prøvet med "tete-a-tete" flere gange, de er billige og de er søde, men de kommer ikke igen år efter år.

Jetfire er derimod god til at komme igen, det er også de gammeldages påskeliljer som står i alle gamle haver.

3 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 16. maj 2006 kl. 9.20

Narcisser er generelt meget hårdføre og kommer igen år efter år. I modsætning til tulipaner der mere er en engangsfornøjelse.

Så der er meget at vælge imellem. Det må komme an på smag.

Jeg kan også varmt anbefale Eurobulb. De har et meget stort udvalg i god kvalitet til meget rimelige priser. Både af narcisser og alle mulige andre løg.

For at komme over de 90 EUR kan man slå sig sammen med flere og lave en fælles bestilling. Det har jeg selv benyttet mig af.

4 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Reersø Pedersen, 11. marts 2008 kl. 13.41

Hej. vi har gule påskeliljer, i vores have(bøgehæk) som er ca 64cm højde, er det helt normalt, håber et svar fra jer.

5 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Junggreen Have, 11. marts 2008 kl. 17.45

Hej Tina,

Ja, det er helt normalt at nogle sorter af påskeliljer bliver høje. Når de står inde i hækken vil de desuden blive høje af at søge op og ud mod lyset.

Venlig hilsen, Niels Junggreen Have

6 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Brønderslev, 7. august 2012 kl. 13.47

Sidste indlæg er godt nok nogle år gamle :-) men jeg prøver alligevel. Sidste år købte jeg pinseliljer, som skulle være "de rigtige gammeldags"... Men jeg er da sikker på, at de "rigtige" pinseliljer dugtede skønt. De indkøbte duftede slet ikke her i foråret. nu er det igen tid at lægge løg, og jeg søger de "rigtige" pinseliljer MED duft. Hvem ved, hvasd de hedder, og om man overhovedet kan købe duftende pinseliljer mere???
Hilsen
Lis

7 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 7. august 2012 kl. 17.13

Du skal nok på en velassorterede planteskole hvor de har et større udvalg af blomsterløg . Her i Gladsaxe har vi Alderhviles planteskole .
Men på Fyn vil jeg tro at Langaer planteskole også i har dem og flere store planteskoler i Jylland. Jeg kan ikke forestille mig at du finder dem i handlen andre steder.

Det er også mulig at liljeshop.dk har dem.

8 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 7. august 2012 kl. 17.35

Hej Lis hvor i landet bor du? Jeg har en meget stærk duftende småblomstrende pinselilje (en - tre blomster pr stilk) denne sort er mindst 95 år gammel (arv efter bedstemor), derfor har jeg ingen navn på den. Hilsen Henry G.

9 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Brønderslev, 7. august 2012 kl. 18.31

Hej Henry. Jeg bor på Midt-syd-sjælland ved Haslev. Ja, det lyder jo lige, som sådan en pinselilje skal være :-) Hvor bor du?
Hilsen Lis

10 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 7. august 2012 kl. 23.17

Hej Lis jeg bor i den sydvestligste del af landet, men kommer der en lejlighed til det, sender jeg et par løg med til Haslev. Hilsen Henry G

11 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Brønderslev, 8. august 2012 kl. 17.05

Hej Henry.
Det vil da være super dejligt! Hvis du "lige kommer forbi", så send en privat besked først og få adressen. Så er der bestemt kaffe på kanden! (...eller te...)
Hilsen
Lis

12 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Brønderslev, 14. maj 2013 kl. 12.44

Nu er jeg glad! Se bare her!
Hele to søde havemennesker sendte mig i efteråret nogle løg fra deres gamle pinseliljer, som dufter.
Nu de der masser af grønne blade, og to pinseliljer i blomst. Og de DUFTER!
Tusind tak!

13 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 14. maj 2013 kl. 21.25

hej Lis det glæder mig at du har fået duften med, her fra det sønderjydske. Hilsen Henry G.

14 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 16. maj 2013 kl. 7.48

de duftene liljer på billedet hedder forresten "phasant eye" - fasanøje på DK. Og de er også hårdføre.

vh.lars

Nyt svar til emnet »Hvilke gode sorter af påskeliljer kan anbefales?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvilke gode sorter af påskeliljer kan anbefales?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider