Forum

Kommentarer til »Må vi tegne på vores vinbjergsnegle?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Må vi tegne på vores vinbjergsnegle? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Mortensen, 9. juni 2017 kl. 9.48

Jeg har i et par år skrevet numre på vores vinbjergsnegle, det er sjovt at følge dem. Er nået op til næsten 50 på 3 år.
På et tidspunkt var jeg på besøg hos en ældre mand, som havde nummereret vinbjergsnegle i over 10 år, nogle blev ved med at være der, og andre forsvandt hurtigt. Han var kommet op på over 100, men kun ca. 25 var "trofaste".

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Colmorn, 12. juli 2017 kl. 12.31

Ja, det er meget fornøjeligt at give sneglene numre, med naboernes børn blev det en hel sport at finde eksemplarer, der endnu ikke havde fået "sit" nummer, vi har 2½ ha "have", med mark, sø og plantage, for nogle år siden kom de på alle tider af døgnet, når de havde fundet et nyt, unummereret, eksemplar, så det kunne blive indlemmet i familien. Jeg har fundet snegle med nummer på den anden side af hovedvejen, så de kan godt skynde sig over, inden de bliver kørt ned ;o)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 12. juli 2017 kl. 14.05

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 12. juli 2017 kl. 14.06

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Må vi tegne på vores vinbjergsnegle?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Må vi tegne på vores vinbjergsnegle?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider