Forum

Kommentarer til »Findes daddeltomater og hvor kan de købes?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Findes daddeltomater og hvor kan de købes? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lila Towle, Frøsamlerne, 14. april 2005 kl. 21.19

Billedet og beskrivelsen af den italienske ''daddeltomat'' ligner til forveksling Frøsamlernes ''thailandske cherrytomat'', der både er købt i en dansk supermarked og på et marked i Thailand. Jeg kan selvfølgelig ikke fastslå dette, men vores ''thaitomat'' er helt enestående i danske drivhuse, og vores er i øvrigt frøkonstant, dvs. at vi kan tage frø hvert år selv om den sælges som F1 hybrid.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 14. april 2005 kl. 22.25

Man kan se et billede af den ''thailandske cherrytomat'' her

www.havenyt.dk/aaret_rundt/41.html

Men jeg er ikke sikker på, at det er en daddeltomat,da jeg i hvert fald har en cherrytomat, som er sødere, nemlig Favorita F1. Men den ''thailandske cherrytomat'' er en rigtig dejlig og smagfuld tomat, som har en fast plads i mit drivhus.

Lone Christensen, som har oversat den italienske tekst for os, oplyser, at daddeltomater efterhånden er blevet ret udbredte i Italien, og at det ikke skulle være svært at finde frø. Så måske er det værd at se efter, hvis man skal på ferie til Italien.

Karna Maj, redaktør

Nyt svar til emnet »Findes daddeltomater og hvor kan de købes?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Findes daddeltomater og hvor kan de købes?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider