Forum

Kommentarer til »Hvordan beskærer jeg en prunus tribola?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan beskærer jeg en prunus tribola? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Brammer, 30. maj 2005 kl. 20.13

PRUNUS TRILOBA eller rosenmandel træ.

Jeg har en opstammet udgave som efter afblomstring ser meget død ud. Hvad kan være årsagen til det? Den er kun 2 år gammel og blomster fint. Men efter følgende ser det ud som om den er angrebet af et eller anden. Har i et forslag til hvad jeg kan gøre?

Hilsen Ulla Brammer

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Albertus, 2. juli 2005 kl. 11.30

Vi har en lille gårdhave og fik foræret en Prunus triloba i foråret i fuld blomst.

På planteskiltet står højde 150 cm, men den er allerede højere. Vi ønsker at beholde den smalle form i træet og at træet ikke bliver højere end det er nu. Det ser lidt tyndt ud i spidserne.

Hvordan og hvornår skal vi beskære træet for at opnå vore ønsker. Venlig hilsen Eva Albertus.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Preben Just, 21. marts 2007 kl. 14.24

For ca. 3 år siden købte jeg 2 rosenmandel træer. Det ene er gået helt ud efter at have haft mange visne grene. Det andet ser ret ynkeligt ud med mange visne grene, men kommer vist lidt til live i år. Hvad er det der gør, at detttræ er så svært at holde.

Kan det undgås at disse skader sker.

Med venlig hilsen Preben

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 21. marts 2007 kl. 20.30

Hej Preben
Dine rosenmandeltræer er sikkert angrebet af en svamp, som de er meget modtagelige for. Den angriber via blomsterne, så det bedste forsvar er at klippe de afblomstrede grene af straks efter blomstring, men det er ikke altid nok for at holde den sund.

Hilsen Anne Marie

Nyt svar til emnet »Hvordan beskærer jeg en prunus tribola?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan beskærer jeg en prunus tribola?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider