Forum

Kommentarer til »Hvordan beskærer jeg en syrisk rose?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan beskærer jeg en syrisk rose? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Skovbo, 28. maj 2020 kl. 13.59

Vi havde i en parcelhushave en fed, leret jord, en havemur 1½ m høj, vendende mod syd, og temmelig meget læ.
Dér, opad havemuren, plantede jeg nogle hibiscisstiklinger, vi havde lavet fra indsamlede frø.
De buske voksede kraftigt hvert år, og jeg var mere eller mindre nødt til at beskære dem voldsomt De stod som én, stor busk. Jeg har læst flere steder, at hibiscus-busken bliver 1-2 m høj, men jeg beskar vores, fordi den blev 3-4 m. Jeg har set nogle i Schweiz, der var mindst 5 m høje.
Uden forudgående viden klippede jeg midt om sommeren med hård hånd 1-1½ m væk af alle grenene. Busken viste ingen synderlige tegn på overlast, men groede lige meget hvert år og satte så mange blomster, at de overskyggede bladene.
Først nu læser jeg om, at hibiscus kan lide leret, men veldrænet jord, og noget om, hvordan man bør beskære den.
Vores var åbenbart tilfældigt meget hårdfør, og derfor meget taknemmelig at have i haven.

Nyt svar til emnet »Hvordan beskærer jeg en syrisk rose?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan beskærer jeg en syrisk rose?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider