Forum

Kommentarer til »Er kunstgødning bandlyst?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er kunstgødning bandlyst? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Harald Lauridsen, 12. juni 2005 kl. 15.42

Kompost i drivhus og kalksalpeter: Vi samler al vort køkkenaffald i lukket kompostbeholder, og forår og efterår graver jeg det ned i drivhuset, hvor vi dyrker tomater, agurker og melon.

Herudover bruger jeg ikke gødning. En økolog udtalte, at jeg nok ville mangle kvælstof. Derfor bruger jeg i år lidt kalksalpeter givet i meget lille mængde.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Beby J. A. Madsen, 7. maj 2009 kl. 23.58

For nogle år siden udviste mine planter tegn på magnesiummangel – og fik foreslaget at udstrø dolomitkalk om efteråret. Allerede året efter var der gevinst i form af fine grønne blade. Nu er jeg i tvivl om, man kan strø samme – midt i sæconen – eller vente til efteråret. Jeg har altid brugt at udstrø planteaffald ud under buske i løbet af året, og det forsvinder i løbet af ingen tid, men en haveejer har fortalt, at jorden vil kunne få kvælstofmangel ved denne måde. Der, hvor der altid er blevet smidt grøntaffald, er der bare fuld af regnorme, og jorden er dejlig fugtig. Jeg har i år – fordi jeg ikke har bil for tiden – lavet mig en kompostkasse, New eeland-model med låg, men jeg synes ikke, der sker nogen nedbrydning. Har blandet lidt jord i og luftet den.

V.H. B. Madsen

Nyt svar til emnet »Er kunstgødning bandlyst?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er kunstgødning bandlyst?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider