Forum

Kommentarer til »Hvordan forhindrer vi angreb af gåsebiller i den ny plæne?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan forhindrer vi angreb af gåsebiller i den ny plæne? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A. Rask, 13. juni 2005 kl. 17.17

Så sent som i lørdags (den. 11.06.05) var der en artikel i Midtjyll. Avis, hvor der var en person, der fortalte, at ved en tilfældighed havde hun opdaget, at hvis man stiller en tallerken, en plasticbakke eller noget andet hvidt med lav kant forskellige steder på græsplænen, og fylde det med vand, vil gåsebillerne drukne deri. Da gåsebillerne svæver meget tæt på græsset, SKAL det være bakker med lav kant. – Desuden forsvinder de døde biller igen fra bakkerne, fuglene spiser dem nemlig. En nem og billig løsning, ikke? – Det skal lige tilføjes, at jeg ikke selv har forsøgt metoden, da vi ingen gåsebiller har.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 14. juni 2005 kl. 8.19

Kære A. Rask

Det lyder som en besnærende metode – hvis nogen afprøver den, så skriv lige og fortæl om erfaringerne.

Jeg har fået fortalt om e n mand, som dækkede græsplænen over med et materiale, hvor vandet kunne trænge ned igennem, men gåsebillerne ikke kunne komme igennem. Han kunne så indsamle og fjerne dem. Er der nogen, der kender til metoden eller har en ide om hvilke materialer, de r kunne bruges. Det må jo ikke koste en bondegård, når det er en hel græsplæne, der skal dækkes. Og det skal også være muligt at gå på det.

Med venlig hilsen
Karna Maj

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob Jensen, 9. juni 2013 kl. 19.31

Jeg har afprøvet metoden med dybe tallerkner eller hvide fade med vand i. Det fungere super godt. Har i dag fanget alle gåsebillerne som sværtede over min græsplæne. SUPER GODT TRICK

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob Jensen, 9. juni 2013 kl. 19.34

Her er en spand med samlede resultat af opsamling af gåsebiller ved hjælpe af dybe tallerkner med vand, stående rund i haven

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Christiansen, 14. juni 2020 kl. 20.06

Hvornår sætter man tallerknerne ud?

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 15. juni 2020 kl. 0.10

Lige så snart at du ser de første biller

Nyt svar til emnet »Hvordan forhindrer vi angreb af gåsebiller i den ny plæne?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan forhindrer vi angreb af gåsebiller i den ny plæne?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider