Forum

Kommentarer til »Findes der et godt gratis 3D-havedesignprogram?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Findes der et godt gratis 3D-havedesignprogram? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Jensen, 3. marts 2003 kl. 14.45

CAD-programmer som Free-Ware kan findes på ugebladet Ingeniøren's hjemmeside: www.ing.dk.

Se under shareware – her findes cad-programmer (og meget andet) i alle afskygninger.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frej Jørgensen, 5. marts 2003 kl. 19.31

Der findes et 3D haveprogram, ingenlunde gratis. Det tyske programblad (tv-radio-programmer) "Hör zu" har foranlediget for et par år siden udsendelsen af "3D Garten Designer". Pris 25,54 euro. Vi har det, og det er meget underholdende, men dog ikke fuldstændigt Det indeholder en databank med 1500 planter. Man kan selv tegne haven, plante træer m.v., se hvordan det vil være de følgende år (ved klik på år), dreje haven helt rundt i 3 D, zoome ind o.s.v. Vi købte det via www.dtp-neuemedien.de.

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frej Jørgensen, 6. marts 2003 kl. 0.51

Ups. Jeg har lige været inde på www.dtp-neuemedien.de og set, at omtalte Garten Designer sikkert ikke findes mere i den udgave, som jeg har nævnt. I stedet for er der 3 nye programmer, hvoraf det dyreste nok er det mest fyldestgørende, især hvis man ønsker ''at kunne vandre igennem sin have'' og se den fra forskellige kameravinkler. Går man ind på siden, skal man vælge ''shop''. Derpå ''non games'' og så vælge ''Anwendung''. Eller også i søgeboksen skrive: Garten. Så kommer de 3 programmer. Gartenplaner 3 D (9,95 euro), 3D Gartengestalter (19,95 euro) og endnu engang 3D Gartengestalter (15,95 euro). Jeg håber hermed at have bibragt lidt oplysning om mulige haveprogrammer i 3 D. Men husk, det er ''sjove'' programmer (mit er også med lyd af f.eks. havbrus, fuglekvidder m.v.), så hvor seriøst de kan være, vil kunne diskuteres.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla, 5. januar 2004 kl. 12.45

Chek dette site
www.grinderslev.dk/designer/havedesigner.htm
udmærket program

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina, 24. august 2004 kl. 16.55

I stedet for at købe et program, så prøv på biblioteket. Jeg har engang lånt et 3D program til haven på CD-rom. Jeg fik det dog aldrig afprøvet, så jeg kan ikke fortælle noget om kvaliteten af programmet.

PS. vær ikke ked af at CAD ikke er til at købe for almindelige penge – det er ikke et godt program til at tegne haver i 3D, specielt ikke når det er overblik over årstider, farvekombinationer mm., som efterspørges.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne B. Svensson, 9. november 2005 kl. 15.12

www.fasttrak.co.uk fås flere muligheder fra 10–40 GBP. Selv har jeg fra England fået 3D Landscape 2 deluxe incl. planteleksikon med 3000 planter, men det udbydes tilsyneladende ikke længere på deres hjemmeside. Det er med simulering af geografisk placering (lys/skygge), nabobebyggelser/niveauer, årstider, hvor store er træer/buske om x antal år, bænke, trapper, terrasser, lydeffekter og med morsomme special effects.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Nielsen, 6. april 2006 kl. 11.41

Dette program er ikke gratis, men særdeles billigt.

Er et omfattende program, der skulle opfylde alle
ønsker og behov.

www.individualsoftware.com/new/consumer/details/hl8.htm

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo, 31. oktober 2007 kl. 10.42

Ikke så mange planter i dette her, men hvis man går med drømmen om det store vandanlæg i haven så prøv watergarden studio, kan hentes i en neddroslet demoversion inden man køber.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Ø., 24. november 2009 kl. 15.02

Sketchup er et gratis generelt 3D CAD program som også må kunne bruges til at planlægge haver med, men det har ikke nogen specielle have features, så som et plantekatalog.

Se sketchup.google.com/download/

Et mere decideret gratis have- eller bed-design program findes på

minhavekalender.dk under 'Mit bed'.

Det er dog ikke 3D, men man kan se designet fra oven og fra siderne, og det er tilknyttet et dansk planteleksikon. Programmet kører direkte i browseren.

Nyt svar til emnet »Findes der et godt gratis 3D-havedesignprogram?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Findes der et godt gratis 3D-havedesignprogram?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider