Forum

Kommentarer til »Sølvlys«

På denne side finder du kommentarer til teksten Sølvlys. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Jensen, 2. august 2005 kl. 21.11

Det er meget nytige oplysninger du har, men jeg synes at du mangler noget om økosystmet.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 13. oktober 2005 kl. 11.45

Mit sølvlys brunetta er simpelthen det skønneste i haven netop nu. Jeg bor i skoven og alt er så at sige surbund, mit lys vokser sammen med hortensia i en bund af gammelt flis og nåle, men den er over 2 meter høj og kæmpe, når jeg passerer dølger duften vidunderligt. Det er dejligt, at du tager denne skønhed på "programmet"

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Falk, 22. april 2006 kl. 15.39

Sidste plantede jeg en sølvlys, den er ca. en meter.

Skal stænglen skæres ned her til foråret?

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens, 23. april 2006 kl. 19.08

Du kan bare brække stanglen af, man vær forsigtig, de nye blade er på vej

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge Sebastian, 25. maj 2007 kl. 14.04

Efter råd på planteskolen, købte og plantede vi en Cimicifuga racemosa og nu læser jeg til min skuffelse, at denne staude både er flot og sund, men at dens blomster dufter/lugter lidt ubehageligt :-(HVOR ubehageligt er duften? – stauden er plantet tæt på et yndet opholdssted i haven.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Østerfelt, 13. oktober 2010 kl. 12.37

Hej Jens

Jeg har også selvhentede frø af sølvlys. Ved du noget om, hvordan jeg bedst får held med at få dem til at spire?

mvh Pia

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Ravnkilde Nielsen, 14. oktober 2013 kl. 16.57

Hej Jens.
Hvor var det dejligt at du netop skrev om "Sølvlys".
jeg har en sådan plante ,men kendte ikke navnet på den ,min plantes blade er mere rødlige end grønne nærmest rød brunlige.
en helt fantastisk farve som alle bemærker .Jeg så at løvet ikke var så flot her til sidst det virkede næsten indtørret ,den står ellers i en fugtig have som vi ikke behøver at vande,planten måtte flyttes i forsommeren ,måske er det det . den har ellers haft lidt flere blomster i år.den er ca. 4-5 år gammel .Blomsterne dufter dejligt og de bliver plukket ind efter som de "modnes"
vh.Kirsten

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lillian Hansen, 21. april 2020 kl. 17.39

Hej!

Mon nogen kan fortælle hvad forskellen er på sølvlys Chocoholic og Pink Spike?
Jeg har nemlig fået tilsendt en Pink Spike i stedet for en Chocoholic.

Venlig hilsen Lillian

Nyt svar til emnet »Sølvlys«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Sølvlys«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider