Forum

Kommentarer til »Bønner, bønner, bønner«

På denne side finder du kommentarer til teksten Bønner, bønner, bønner. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Berit, 6. august 2005 kl. 11.39

Til spiringsprocenten: Jeg købte sidste år 3 små planter af yin-og-yang-bønner. De gav 126 nye bønner, som blev gemt og sået her i foråret. De 120 spirede, og de står nu i køkkenhaven. Jeg såede dem inde i april, hvor de stod lyst og varmt og udplantede dem omkring 1. juni efter 14 dages akklimatisering.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elisabeth, 27. maj 2007 kl. 22.27

Måske forholder det sig som med squash: Jeg læste, at det var en god ide, at lægge frøet i jorden, så spidsen vender nedaf, så skulle der være chancer for, at frøet ikke rådner. Selvom jorden tørrer lidt ud mellem vandingerne når vi forkultiverer, er det nok bedre, end at frøene rådner. Jeg har mistet mange bønner i drivhuset, fordi jeg nok har været for god ved dem.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle, 16. november 2007 kl. 14.52

Jeg mener på et tidspunkt at have set yin yang bønnerne i en stangbønneversion,men kan ikke finde den igen. Er nogen stødt på den?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 17. november 2007 kl. 8.54

Der findes en høj bønne, som nogle ses gange under navnet Yin Yang, men den ligner ikke (har forresten runde frø). Foreningen Frøsanlerne: www.froesamlerne.dk/ plejer at have i byttelisten under navnet Pea Bean. Jeg mindes også at have set én, der ligner Yin Yang, men er flot bordeaux istedet for sort. Så vidt jeg husker er den lav ligesom Yin Yang.

Nyd iøvrigt dette billede af den smukke Yin Yang bønnes frø: www.potager.dk/index.php?id=40

Nyt svar til emnet »Bønner, bønner, bønner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Bønner, bønner, bønner«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider