Forum

Kommentarer til »Lægestokrose«

På denne side finder du kommentarer til teksten Lægestokrose. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lendita, 17. marts 2003 kl. 10.36

Jeg undre mig så meget over alle de her planter har de egentlig den samme virkning eller hvad?

Med det jeg har lært i biologi, er jeg blevet lidt klogere med egentlig kan du ikke lige beskrive hvad det er for en virkning alle disse planter har der gør at en plante kan udformere sig/være spiselig...?

Jeg håber du skriver tilbage...

p.s. Jeg intresser mig utroligt meget for naturen, planter og bare den dejlige atmosfære.

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgit, 31. juli 2008 kl. 16.55

Kan man mon købe althea "slim eller essens til at bruge i bolsjer altså det skal være uden sukker...

Min hjemmeside med vegetarretter: er www.birgitshjemmeside.dk

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla F., 12. september 2009 kl. 21.07

Jeg kan se at det er længe siden nogen har været inde og skrive, men jeg vil utroligt gerne have denne lægestokrose i haven men kan ikke finde den nogen steder. Er der nogen der har nogle frø jeg kan købe. Også gerne af andre spændende gamle planter og lægeplanter.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 12. september 2009 kl. 21.27

Hej camilla

Jeg har en stor fin lægestokrose som jeg såede for et par år siden. Jeg vil da gerne sende nogle frø til dig – så lad mig få din adresse (eller email) og så er de snart på vej til dig ;o))

Iøvrigt – jeg reagere ofte meget voldsom på insektbid som vil begynde og væske mv. – i sommers hvor jeg havde et slem stik tog jeg et blad fra lægestokrosen og satte dette fast med plaster hen over stikket. Næste morgen var det blevet meget bedre ;o)

Med venlig hilsen
Ulla

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla F., 12. september 2009 kl. 22.50

Hej Ulla.

Tusind tak, det var godt nok dejligt og hurtigt.

Her er min mailadresse, hvis du skriver til den, skal jeg nok sende min adresse, hvis det er ok. venlig hilsen Camilla
filholm@gmail.com

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 13. september 2009 kl. 8.24

Hej igen Camilla

Det gør jeg med det samme

Mvh
Ulla

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob Volstrup, 15. juli 2010 kl. 19.16

Hej Ulla,

Hvis det er muligt kunne jeg også rigtig godt tænke mig nogle frø til lægestokrose. Min mail er volstrup @ avanceret.dk

Jeg er i forvejen helt bidt af almindelige stokroser og synes det er på tide at udvide med lægestokrose :-)

Mvh Jacob

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 15. juli 2010 kl. 21.36

Hej Jakob
Jeg vil kigge i mine gemmer om der skulle være nogle frø fra sidste år jeg kan sende til dig ;o)

Mvh
Ulla

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Andersen, 30. juli 2010 kl. 10.56

Hej Ulla
Jeg er meget interesseret i Lægestokroser, så hvis du fandt nogle frø til Jakob, ville jeg høre om der var nogle i overrskud?
Er der nogle specielle ting når man skal så lægestokroser?
Min mail er janloneper@gmail.com

Mvh Jan

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 30. juli 2010 kl. 15.00

Hej Jan

Jeg fik jo lige sendt de sidste til Jakob - men der kommer jo frø igen til efteråret og så vil jeg gerne sende nogle til dig ;o)

Hmm - husker ikke at der skulle være nogle specielle ting når den skal sås, men måske Jakob kan forklare dig det - han skrev at de allerede var spirede

Mvh
Ulla

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob Volstrup, 5. august 2010 kl. 22.50

Hej Jan og Ulla,

Jeg har indtil videre sået 5 frø i en lille potte, hvoraf de 4 spirede indenfor få dage :-) Jeg tror derfor ikke der er noget specielt at være opmærksom på, så længe jorden er fugtig og potten står et solrigt sted.

Jeg modtog ret mange frø fra Ulla, så jeg kontakter dig lige over mail Jan, for at få din adresse, så sender jeg nogle videre til dig. Der er jo ingen grund til at der ikke er andre som skal glæde sig over de fascinerende planter :-)

Mvh Jacob

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Andersen, 6. august 2010 kl. 11.21

Hej Jacob
Det lyder dejligt, det vil jeg glæde mig til.

Min adresse er:
Jan Andersen
Lerholmvej 15A
2750 Ballerup

Hilsen Jan

Nyt svar til emnet »Lægestokrose«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Lægestokrose«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider