Forum

Unavngivent emne

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina, 17. marts 2003 kl. 22.37

Hejsa.

Jeg kan forstå at I er ved at samle et brugt drivhus. Hvis det kan være til hjælp, vil jeg gerne sende en brugsvejledning... Jeg har selv et Juliana drivhus på 9,9 kvm og kan tage en kopi og sende det til Jer?jeg ved det kan være lidt besværligt med alle de dele...

1 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Bock, 18. marts 2003 kl. 15.42

Hej Tina

Tak for tilbuddet om en kopi af samlingsvejledningen. Da vi stod med det skilte drivhus, var det da også en tanke vi havde – at vi måske skulle prøve at opdrive en samlingsvejledningen et sted. Men det viste sig, at det slet ikke var så slemt, og drivhuset er nu samlet. Vi mangler dog at sætte glas i.

Det er heller ikke noget Juliana-drivhus, men et drivhus af mærket Swindon Edenlite – noget i den stil i hvertfald. Drivhuset er vist ret gammelt. Således har det allerede stået i mindst 3 forskellige have inden vi fik det.

Venlig hilsen
Jakob Bock

2 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pelumi Fadairo, 20. marts 2003 kl. 22.16

Jeg har en Juliana drivhus det skal samles og vil gerne have en kopi af brugsvejledning. Jeg kontaktes på: pelmar@mail.tele.dk

3 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M.L., 22. marts 2003 kl. 18.30

Hallo i haven!

Jeg er blevet den lykkelige ejer af et "Hall" drivhus, da vi sidste efterår overtog vores hus... Men jeg har nogle problemer med at udskifte de ruder som er faldet ud eller sidder skævt... Jeg har fundet de rigtige metal-dimser, men mangler nogle tips til hvordan jeg gør – brugsanvisningen jeg har er ikke til meget hjælp. Kan nogen mon hjælpe mig? Med venlig hilsen M.L. Lyngby

4 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Torben Abildgaard, 28. marts 2003 kl. 0.08

Mjaeh, godt nok ikke helt samme emne, men alligevel...

Jeg er ved at renovere et drivhus, der fulgte med mit nye hjem, men synes det er rasende dyrt at skulle bløde 50,– pr. glas der skal skiftes hos glarmesteren – al den stund, jeg skal have fat i en snes nye ruder...

Nogen MÅ da have fundet en billigere måde?

vh/Torben

5 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 28. marts 2003 kl. 7.37

Kære Torben Abildgaard!

De samme tanker gjorde jeg, da jeg under monteringen af glas i marts i fjor på mit nyerhvervede drivhus var så uheldig, at en helt pakke med 10 glas tippede over og væltede.

Behøver jeg at tilføje, at der kun var skår tilbage?

Jeg tænkte umiddelbart: Det billigste må være glarmesteren. Han kan da hurtigt skære nogle stykker glas i den ønskede størrelse (i øvrigt standard-mål), tænkte jeg.

Jeg blev imidlertid klogere. Glarmesteren fortalte mig, at det ville være alt for dyrt, hvis han skulle bruge tid på at skære glas op. Nej jeg kunne købe såkaldt drivhus, som han havde hjemtaget fra en grossist, til en stykpris, som jeg fandt alt for høj.

Jeg erindrer, at min spontane reaktion var, at det var absurd, at jeg skulle betale mere for et stykke glas end for en betonflise med samme mål.

Derfor undersøgte jeg prisen på drivhusglas i det lokale byggemarked og noterede, at den var væsentligt lavere end glarmesterens tilbud.

Jeg mener, at jeg betalte mellem 25 og 30 kroner pr. glas.

Hvis det lykkes for dig at finde en billig leverandør, så fortæl venligst.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

6 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Solvejg Kolbye Jensen, 27. februar 2004 kl. 17.44

Jeg har købt mig et Juliana drivhus på 9,9 m2 (3 år gammelt men ubrugt). Brugsanvisningen er desværre væk, men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med en kopi.

Kontakt:niels.damm@mail.dk

7 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 28. februar 2004 kl. 14.29

Hvis det ikke lykkes at få brugsanvisningen på andre måder, så prøv da at kontakte firmaet. Du finder adressen på : www.juliana.com/dansk/dkindex.htm

MVH
Karin

8 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frida Frank, 3. april 2004 kl. 18.33

Jeg overvejer at købe et drivhus ca. 10 m2
og har kikket brochure/tilbud på Juliana,ADL i Bilka og Halls
er der tips til hvad er godt, hvor de bedste tilbud findes og
hvor svært er det at sætte op for en "lettere fumlefingret".

med venlig hilsen
Frida Frank

9 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 4. april 2004 kl. 7.43

Jeg erindrer, at jeg efter at have pakket ud og læst brugsanvisningen var på kanten af raseri over, at Operation Drivhus-Samling umiddelbart så ud til at blive dømt til en fiasko.

Et par håndværkere, der arbejdede på familiens udestue, var tæt på at grine deres unævnelige i laser.

Men efter tre-fire dage med eder og forbandelser rettet mod fabrikanten og forfatteren af monterings-vejledningen trådte min stædighed ind på arenaen.

Godt det samme.

For så begyndte det at gå fremad.

Jeg krydsede af på vejledningens liste, om samtlige nødvendige stumper var til stede.

Så gik jeg i gang.

Jeg samlede først den ene del og så den anden på græsplænen.

Ved hjælp af diverse haveredskaber som støtter lykkedes det for mig at få hele skelettet samlet.

Jeg skal tilføje, at jeg som det første havde fået en solidt forankret stålsokkel på plads.

Så fruen i huset var kun nødvendig, da skelletten skulle placeres på sokkelen.

Beretningen omhandler et drivhus på omkring 6 kvadratmeter købt i Bilka.

Mange gange siden har jeg fortrudt, at jeg ikke valgte en større model.

Så dit valg på omkring 10 kvadratmeter forekommer fornuftigt.

Men være opmærksom på, at du skal have din kommune som medspiller, hvis du vælger et hus på 10 kvadratmeter eller derover.

Det er forklaringen på, at der produceres drivhuse op 9,9 kvadratmeter.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

10 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Borgstrøm, 12. april 2004 kl. 8.56

Jeg har problemer med mit Bilka drivhus.Samlevejledningen er svær at forstå.Nu mangler jeg at få de dobbelte skydedøre til at køre ordentligt.Jeg forstår heller ikke, hvordan ventillationsvinduene skal hængsles på.Hvordan gør man? Jeg købte drivhuset på tilbud i efteråret.Vi samlede skelettet i efterårsferien, og ville lægge glas i her i påsken.Desværre var der knækket 9 glas.Jeg måtte ud og købe 2 pakker a 8 stk glas,en glasskærer og ½ liter petrolium, pris med alle rabatter:718 kr,det bliver vist dyre tomater i år!

11 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 12. april 2004 kl. 13.17

Drivhusvejledninger er åbenbart ikke blevet et hak bedre end da vi for 25 år siden skulle samle vores drivhus. Jeg husker stadig tydeligt billedet uden på kassen. En ældre dame med et fint nyt drivhus, som hun var næsten færdig med at samle.

Min mand, som er sløjdlærer både i træ og metal, endte med at have det meste af værkstøjssamlingen ude på græsplænen – de medleverede små værktøjer til at samle med var selvfølgelig totalt værdiløse. Og der måtte bores, saves osv. før end det endelig lykkedes at få det samlet. Og det var bestemt ikke samlevejledningens skyld, at det kom op at stå!

Kritik af samlevejledninger kan måske få dem gjort mere forståelige. Så lad os høre, om der er nogle mærker/modeller af drivhuse, som det går glat med at samle ude i praksis. Og hvilke der er helt umulige.

12 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gunnar, 26. maj 2004 kl. 19.55

Hejsa!

jeg har lige købt mig en brugt drivhus (9,9 m2). jeg tog det selv ned så det var ingen problemer med at samle den igen. (er selv gl. håndværker) nu står den fint i min have på støbt sokkel og venter på at komme i brug.

det eneste jeg mangler er nogle tips om indrettning, er mon nogen der kan hjælpe?

13 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Nielsen, 3. juli 2004 kl. 0.58

Til den lykkelige ejer af et Hall drivhus!

Vi har været ligeså heldige at overtage et Hall drivhus, da vi købte hus, men samlevejledningen manglede desværre.

Du må meget gerne kontakte os på tlf. 23669934, hvis vi måske kunne få en kopi af samlevejledningen.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Tina Nielsen

14 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jean Maahr, 13. juli 2004 kl. 20.26

Hejsa jeg kunne også godt tænke mig en samle anvisning da det her hus har ligget 18 år på et loft alså helt nyt så jeg vil blive meget glad hvis der er en der vil sende en til mig jeg kan kontaktes på email jmaahr@yahoo.dk

15 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingolf Hansen, 10. januar 2005 kl. 1.19

Har du fået klaret problemet ellere skriv til

16 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 10. januar 2005 kl. 18.15

Vores drivhus røg desværre her i stormen i lørdags.

Jeg overvejer nu om vi igen skal have et Juliana premium drivhus 9,9 m2 eller om vi i stedet skal have et Halls Magnum tilsvarende størrelse...

Er der nogen der har nogen præferencer?

Jeg overvejer også om vi skal have polycarbonat eller glas...halls kan kun fås med 4 mm polycarbonat, mens Juliana kan fås med 10 mm.

Hvis der er nogen der mangler en samlevejledning til et Juliana Premium drivhus, så har vi nu et til overs. Skriv evt. til havenyt@mosehansen.dk

Mange hilsener
Mette

17 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Britta Melchiorsen, 11. januar 2005 kl. 7.44

Hej Mette.

Pavillon drivhuse har en meget stærk konstruktion, 4 mmm. glas i hele flader, 1,80 til 2,00 m. i trempelhøjde (fra sokkel til tagrende) og de kan købes i mange størrelser og farver.

Hvis du bor på Fyn, kan de ses i Middelfart byggecentrum.

Venlig hilsen Britta.

18 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 12. januar 2005 kl. 7.49

Jeg har tidligere givet mig til kende under denne overskrift.

Det er mig en usigelig glæde at kunne notere, at jeg fortsat er ejer af et intakt drivhus.

Stort set alle drivhuse på den villavej, hvor jeg bor, har fået en totalskade. Det er også tilfældet med huse i tilstødende gader.

Min nabo på venstre hånd fik således sit drivhus totalskadet, mens naboen på højre hånd slap med nogle ødelagte glas.

Mit hus måtte have udskiftet 2 stk. 61 x 61 centimeter glas.

Jeg er glad og taknemmelig og konstaterer, at der ingen logisk forklaring er på forskelligheden, hvad skadernes omfang angår.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

19 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Torben S., 18. januar 2005 kl. 17.00

Jeg har lige været hos glarmesteren for at få råd om renovereíng af mit skadede drivhus.

Han fortalte, at han siden stormen havde solgt mange drivhusglas, og hver gang havde han spurgt om glasset var limet med silikone – og det var det ikke!

Hans eget drivhus var limet med silikone og havde end ikke afstivere indvendigt – det er slet ikke nødvendigt sagde han blot skal man husker at sætte glassene i med silikone – så skulle det blive en utrolig stærk konstruktion.

Venlig hilsen
Torben

20 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Boesen, 28. januar 2005 kl. 16.57

Kan man godt udskifte glasruderne i et drivhus med plexiglas.

Og hvir køber man det billigst

21 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michel Cordes, 3. februar 2005 kl. 17.03

Det kan man godt, men det kan ikke svare sig.

Plexiglasset er væsentligt dyrere, og det bliver hurtigt grimt. Det blir gult og ridset. Glasset bliver til gengæld ikke grimt, men kan desværre så godt gå i stykker under hårde storme.

22 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 5. februar 2005 kl. 6.11

Jeg ved ikke, om nogen bruger plexiglas i et drivhus. Jeg kan ikke umiddelbart øjne fordelen.

Men en erstatning for glas er polycarbonat eller kanalplader, som de også kaldes.

De er en del dyrere end glas, men til gengæld har de en væsentlig større isolerende effekt end glas. Det vil sige, at man er tættere et drivhus med et frostfrit miljø end i glasdrivhuset.

Om man skal vælge glas eller kanalplader, afhænger af den måde, man ønsker at bruge sit drivhus på.

For kommer det til en orkan, er den valgte beklædning efter alt at dømme inderligt ligegyldig.

Derfor må konklusionen være, at man skal indrette sit drivhus udfra en normale klimatiske forhold i dette land.

Jeg tror ikke på, at man alligevel kan gardere sig mod skader i ekstreme situationer.

I øvrigt skal jeg oplyse, at et glashus kan gøres lunere ved hjælp af den kraftige bobleplast, som adskillige erhvervsgartnere anvender. Plasten monteres indvendigt.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

23 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Pedersen, 21. marts 2005 kl. 17.56

Jeg har et problem... Mit drivhus røg i stormemn og nu skal jeg købe et nyt. Egentlig havde jeg bestemt mig for et i polycarbonat, men nu har jeg hørt at når det bliver en 10 år er lysindtaget formindstet kraftigt og jeg har fået af vide at man ikke må desinficere det fordi det ikke kan tåle det...

Er der nogen der har længerevarende erfaring med polycarbonat, der kan råde mig?

Venlig hilsen Helle

24 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Robert, 24. marts 2005 kl. 10.57

Hej Tina
Jeg kan se at du for et års tid siden havde et indlæg i havenyt omkring en samlevejledning til et premium 9,9. Nu står vi den situation at der i det drivhus vi har fået leveret ikke er samlevejledning. Hvis du læser dette i påsken, hvor alt er lukket, og ligger inde med en samlevejledning kunne du måske ringe til os, 36165576.

Med venlig hilsen Robert

25 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 24. marts 2005 kl. 22.43

Hej Robert,
hvis du er voldsomt trængende efter en samlevejledning har vi en her i Allerød. Jeg ved dog ikke hvor du bor, men du kan jo evt. kontakte mig på havenyt@mosehansen.dk, hvis du stadig er interesseret.

Mange hilsener
Mette Hansen

26 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tove Sicko, 4. april 2005 kl. 13.33

Jeg er den lykkelige ejer af et gammelt drivhus men hvor kan det bruges til meget, i sin tid dyrkede jeg i det hele men i dag bruges det både til hygge og dyrkning og det harnonere godt sammen både for mennesker og dyr og planter, hvor kat er stor ynder af og ligge og hygge sig imellem planterne og vi andre sidder og nyder synet af planterne der gror. Har nogen lyst til og se billeder fra mit drivhushygge er adr www.urtehaven.webbyen.dk

27 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Danum, 12. april 2005 kl. 7.38

Hej.

Jeg har været så "heldig" at købe 2 helt nye juliana drivhuse på 9,9 m2 meget billigt, men desværre er der ingen samlevejledninger med. Hvis de er en der ligger inde med en samlevejledning til disse må man meget gerne kontakte mig. :o)

28 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Danum, 12. april 2005 kl. 7.39

Min Mailadresse kom vist ikke med, den er: mail@internetkongen.dk

29 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Enligmor, 20. april 2005 kl. 14.42

Jeg har været så uheldig at forsøge at købe noget på internettet hos : www.XXXXXXXXXXXXXX.dk imod forudbetaling – men varerne kom aldrig og kan nu ikke få pengene retur.

andre der har været ude for det?

30 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tove Sicko, 20. april 2005 kl. 15.59

Hej enlig mor
Har du prøvet og skrive til den du købte varen hos,måske den er sendt sent så den kommer lidt senere end du havde regnet med.

Hilsen Tove

www.urtehaven.webbyen.dk

31 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Torben, 20. april 2005 kl. 18.02

Du skal prøve at se på denne side hvis du har betalt med Dankort:

www.forbrugersikkerhed.dk/sw108.asp

Her står bl.a:
Husk ALTID at betale med et betalingskort som f.eks. Dankort når du handler på nettet. Alternativt kan du bebytte en af de mange microbetalingsformer, som der findes, f.eks. e-Dankort, Visa Electron, Nordeas Solo e-betaling, Danske Netbetaling, BG Netbetaling, eWIRE m.fl.

Her er det betalingsformidleren, der bærer risikoen for betalingsmodtagerens (netbutikkens) konkurs o.lign., og man vil derfor have mulighed for at gøre indsigelse mod transaktionen, f.eks. hvis pengene bliver hævet fra ens konto, uden at man modtager varen.

Denne ret har man IKKE, hvis man har betalt for varen gennem en almindelig konto-til-konto-overførsel.

32 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nicolaas C M Rood, 8. maj 2006 kl. 11.26

Jeg har været så heldigt om at købe et drivhus.

Jeg har købt flere i tiden, og altid Tysk kvalitet.

Nu skal det så være et Juliana.

Købt online, og ringet forinden.

Jeps levering indenfor par dagen.

Betalt med de samme, og nu et uge senere venter jeg stadigvæk.

Juliana siger den er sent, Meeeeeeeeeeen det tror jeg ikke pind på, fordi efter har jeg ringet til et fragtmand, og han siger at ingen varer ligger der længere end 2–3 dagen.

Hvem Lyver?

Jeps jeg ved hvem, og næste gang er det igen til Tyskland.

Venlig hilsen
Nico

33 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tommy K, 13. maj 2006 kl. 11.08

Juliana hmmmmm!

bestilte en pavilion d.1–5–06. modtog soklen den 9–5
dog med manglende jordspyd (-2 stk)
glasset ankom d 11–5 jeg har dog ikke talt glasset men der mangler en skinne til at samle glasset leveret 13 stk der skal bruges 14
selve rammen til pavilionen venter jeg stadig på!

så jeg håber at de sidste dele kommer inden sæsonene er forbi OBS. der er forresten heller ikke nogen samlevejledning leveret til nogle af de modtagne dele så det bliver spændende hvor mange dele der mangler ialt.

PS:Man skulle tro at de har over taget ikea's tidliger pakke folk. UNDSKYLD IKEA.

34 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nicolaas C M Rood, 13. maj 2006 kl. 11.44

Nicolaas C M Rood

Så nu 2 ugen senere efter bestilt, er der kommet drivhus deler

For og bagside mangler
Glas/poly mangler
Brugsanvisning+ fragtbrev mangler

Det gør godt Juliana.

35 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ane, 30. maj 2006 kl. 21.53

Da jeg først for nylig har købt mit livs første drivhus kan jeg jo selvfølgelig ikke fremvise nogen stor veldokumenteret statistik over Juliana's logistik.

Kan kun fortælle at mit nye drivhus ankom aftalte dato med alle dele, en udmærket samlevejledning (samlede det på 1 dag) og en nøgle der kunne holde til at samle hele drivhuset uden problemer.

En enkelt tegning var lidt misvisende – Men ellers har jeg været yderst tilfreds med Julianas produkt og levering

36 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B. Kaae, 10. april 2007 kl. 21.57

Drivhus – en jungle

Vi vil sætte et drivhus op i år. Vi vil gerne op i ca.12 m2 og vi vil have et med glas. Vi har kigget på trædrivhuse, de er lækre men ret kostbare så det bliver nok et alu-hus.

Kan nogen anbefale et bestemt fabrikat der både har en god højde og som kan holde til vejret når det er vildt?

En har skrevet om drivhuse fra Tyskland – er der et link?

37 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Foged, 2. august 2008 kl. 20.10

10 m/m Polycarbonat kanalplader til et drivhustag, bør det være glasklart eller opalfarvet?

Er der nogen der kan henvise en seriøs leverandør samt evt. oplyse en kvm.pris på disse plader?

Kan man få plader leveret i en standardbredde på omkring 1 mtr og en længde efter ønske?

Venlig hilsen

E. Foged

38 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Foged, 3. september 2008 kl. 19.04

Hi alle

Savner en samlevejledning til BILKAs drivhus AGL Luksus 11,5 kvm.

Er der nogen der kan hjælpe?

Dersom, – kan den sendes til min mailadresse: e.foged@get2net.dk

På forhånd mange tak.

Venlig hilsen
E. Foged

39 af 39 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thithan, 5. maj 2009 kl. 17.42

Hej Tina
jeg kunne godt bruge et kopi af det drivhus vejledning.

Nyt svar til emnet »Unavngivent emne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Unavngivent emne

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider