Forum

Kommentarer til »Skal vi erstatte vores sygdomsramte æbletræer med nye?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Skal vi erstatte vores sygdomsramte æbletræer med nye? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 8. september 2005 kl. 0.08

Bevar Guldborg, den er sej og har kvalitet. Desuden er den ikke så let at anskaffe igen.

Stormen sidste vinter væltede min 60 år gamle Guldborg, men til da havde den båret fortrinligt, trods monilla, så der var til naboerne også.

PASNING: Saml jævnligt monilla-befængte nedfaldne æbler (dem med hvide mug-prikker) og kom dem i skraldespanden. Om vinteren bruges en lang rive til at hive monilla-mumier ned fra træet. Det er alt.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte, 22. september 2005 kl. 20.38

Jeg er også den ulykkelige ejer af et æbletræ, som jeg formoder lider af kræft. Hvordan ser æblekræft egentlig ud? Hvis der skal plantes et nyt æbletræ som erstatning for det gamle æbletræ, hvor tæt på det gamle træ, kan vi plante det nye træ?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Paul Groesmeyer, 10. maj 2006 kl. 14.31

Paradisæbletræ og svamp.

Jeg var på nippet til at fælde vores pænt store træ som bærer ret store røde frugter.

Min kone og jeg var klar til at fælde træet.

Sidste år (2005) besluttede jeg mig at forsøge med at brænde med en svag flamme fra en ukrudtbrænder.

Herefter gav jeg den en ordentlig omgang med et svampedræbende produkt.

Dette blev foretaget i det tidlige forår, inden bladsætning.

Efteråret 2005, gav mig det højeste udbytte nogensinde.

Husk (desværre) at sprøjte mod "orm"
I denne stund, 10 Maj 2006, ser træets blade sunde ud.

Har selvfølgelig gentaget processen i år.

Jeg ville ønske jeg kunne have medsendt billedet af det meget flotte træ som bugnede af dejlige æbler.

m.v.h.

Paul Groesmeyer

Paul Groesmeyer.

Nyt svar til emnet »Skal vi erstatte vores sygdomsramte æbletræer med nye?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Skal vi erstatte vores sygdomsramte æbletræer med nye?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider