Forum

Kommentarer til »Juletræsfod på hjul«

På denne side finder du kommentarer til teksten Juletræsfod på hjul. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Hald, 14. november 2005 kl. 11.05

Kunne det være muligt at få "opskriften", da vi gerne vil lave en juletræsfod. Gerne forklaret enkelt og nøjagtigt, på forhånd mange tak.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 21. november 2005 kl. 10.58

Her er opskriften på juletræsfoden:
Jeg har brugt et 1,22 meter langt bræt, hvis tykkelse er 25 mm og hvis bredde er 85 mm. Det er savet op i to stykker på hver 43 centimeter og fire stykker på hver 9 centimeter.

De to lange stykker har jeg sømmet sammen i et retvinklet kryds med lige lange (cirka 17 centimeter) ben. Husk, at sømmene skal placeres i hjørnerne af det kvadrat, som midten af de to stykker danner med hinanden.

Der skal nemlig senere bores et passende hul i midten af kvadratet.

To af de små stykker sømmes fast på to af benene, så foden kan stå uden at vippe.

Hermed er arbejdet færdigt, hvis der kun ønskes en juletræsfod.

I den udgave, som jeg benytter, er der monteret fire hjul (skruet på). Ydernere er de to sidste korte træstykker sømmet fast, således at foden kan bruges til at stille en krukke på i resten af året.

I år er det femte gang, jeg bruger konstruktionen indendørs og udendørs.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

PS! Jeg bidrager gerne med yderligere forklaring.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Nielsen, 23. november 2008 kl. 12.11

Hej Ole!

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan du monterer juletræet på foden, så det bliver ved med at stå – uanset hvor meget det blæser.

VH Mette

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Nielsen, 12. september 2012 kl. 9.33

Jeg prøvede også at lave en juletræsfod sidste år. Men murerbaljens kant var slet ikke høj nok. Så nu har jeg målt den og fundet en på et online byggemarked der sælger dem. www.plainindustry.dk/Murerbalje.html

Nyt svar til emnet »Juletræsfod på hjul«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Juletræsfod på hjul«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider