Forum

Kommentarer til »Kristtorn«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kristtorn. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian, 27. november 2005 kl. 19.46

Det er da en fin information at få jeg kunne da bruge det til meget!

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mettekanel, 4. december 2005 kl. 17.58

Hvilke er tvekønnede? Og bestøver derved sig selv... Ilex merserveae "Blue Angel" som er en hunklon, den kræver vel en hanplante for at sætte bær? En "maid"

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lizzi Nielsen, 19. april 2014 kl. 15.22

Hej og glædelig Påske til alle.
Jeg har en opstammet Ilex meserveae Blue Maid som jeg købte sidste år ved samme tid (sidst i April måned).
Den har stået fint i sin krukke hele vinteren og ser - for så vidt godt ud endnu med masser af blomsterknopper, men når jeg kommer lidt tæt på - så er mange af bladene dækket af et sort tørt sodlignende lag - bladene er endnu ret fine og grønne under dette mystiske lag. Planten har smidt nogle blade, men ikke påfaldende mange.
Kan nogen mon sige mig hvad dette sorte lag er - og hvad jeg bør gøre. På forhånd tak for evt. hjælpende svar. Venlig hilsen Lizzi

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 20. april 2014 kl. 8.20

jeg tror at kristtorn ikke egner sig som krukkeplante

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte Skovgård Petersen, 29. marts 2021 kl. 17.01

Kan man bruge veddet til noget? Jeg har en kristtjørn i Odsherred, og her trives de glimrende.
Jeg har taget toppen af min meget store kristtjørn. Og der var tre stammer, der er ret tunge og kompakte. Er de gode som brænde eller er der andet, de kan bruges til?
Og de lange pileagtige grene, kan man lave noget af dem?
Jeg kan i øvrigt fortælle, at rådyrene spiser de takkede blade i hårde vintre. Så det er ikke kun fuglene, der har fornøjelse af dem.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte Skovgård Petersen, 29. marts 2021 kl. 17.01

Kan man bruge veddet til noget? Jeg har en kristtjørn i Odsherred, og her trives de glimrende.
Jeg har taget toppen af min meget store kristtjørn. Og der var tre stammer, der er ret tunge og kompakte. Er de gode som brænde eller er der andet, de kan bruges til?
Og de lange pileagtige grene, kan man lave noget af dem?
Jeg kan i øvrigt fortælle, at rådyrene spiser de takkede blade i hårde vintre. Så det er ikke kun fuglene, der har fornøjelse af dem.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 29. marts 2021 kl. 20.11

Du kan altid bruge den som brænde og jeg vil tro at brændværdien er god. Men hvis der er tale om egentlig stammer var det så ikke mere noget for en trædrejer...?

Nyt svar til emnet »Kristtorn«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kristtorn«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider