Forum

Kommentarer til »Pyntegrønt fra egen have«

På denne side finder du kommentarer til teksten Pyntegrønt fra egen have. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene Winterberg, 30. november 2005 kl. 8.52

Jeg ville høre om du kan oplyse det latinske navn påø blød ene. Jeg havde den i min tidl. have og kunne tænke mig en igen – men kender ikke det latinske navn.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Graversen, 2. september 2006 kl. 9.46

Jeg har beskåret et koreansk grantræ, og har nu nogle flotte grankviste med dekorative kogler, som jeg gerne vil bruge til bordpynt men først om 2 måneder (rund fødselsdag). Hvordan kan jeg holde dem pæne – fryse dem, lakere dem, vandglas (hvad det end er) eller... eller kan det slet ikke lade sig gøre?

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nanna Johansen, 20. december 2006 kl. 17.15

Prøv at fryse dem, jeg ved ikke om det virker, men mos fryser jeg med success.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nanna Johansen, 20. december 2006 kl. 17.19

Blød-Ene ''Squarrosa Intermedia'' fandt jeg da jeg googlede det.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 21. december 2006 kl. 11.04

Hej
koreagrankogler og andre ædelgrankogler,der modner og går i ''opløsning'' i nov./dec. kan plukkes i sep.og tørres. Senere kan de med god held dyppes i blomstervoks/bivoks e.lig. så holder de i årevis.

Hej Nanna
Blød enebær er en cypres : Chamaecyparis pisifera ''Squarrosa''.

Blomsterdekoratørerne elsker at give tingene andre navne: Sulten fyr, mariabær, islandsk mos,banankogler og mange andre tåbelige navne.

Der dukker hvert år nye ''navne'' op.

Hilsen Anne Marie

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nanna Johansen, 18. december 2007 kl. 16.34

Jeg tager ned på genbrugspladsen og finder noget stedsegrønt som andre lige har afleveret. Det er gratis, friskt og godt.

Nyt svar til emnet »Pyntegrønt fra egen have«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Pyntegrønt fra egen have«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider