Forum

Kommentarer til »Flere hundrede figner«

På denne side finder du kommentarer til teksten Flere hundrede figner. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke Ahler, 9. februar 2006 kl. 15.46

Hej
Det lyder jo helt fantastisk. Jeg har selv haft lidt problemer med mit figentræ i stuen, og især da vi flyttede mistede det helt modet. Men nu er det savet ned så der kun er 30 ca. a stamme tilbage, og står i et øst vindue. Og der er simpelthen kommet nye lange skud, så når det skal ud på terassen til sommer, vil jeg følge din erfaring med at stille det i halvskygge og LÆ! Håber jeg får lige så stor succes som dig. Rikke

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marina, 8. april 2006 kl. 18.44

Min mor fik for snart 20 år siden et virkeligt dejligt figentræ foræret. Siden har min far produceret og bortforæret over 100 træer til venner og bekendte. Et af dem endte sågar på toppen af Söderåsen i Sverige 100 m over havet hvor vi havde sommerhus.

Min fars erfaring er at figner næsten kan gro hvorsomhelst så længe de har læ. De har et øverligt rodnet og fryser let ned, men de kommer meget ofte igen også når man tror de er døde og jo ældre de bliver jo stærkere bliver de også. I Sverige frøs det – 22 C grader den første vinter efter at vi havde plantet fignen og vi troede den var død. Min far sagde "vent og se" og ganske rigtigt i august kom den til live. Året efter var den klar i juni og tredie år allerede i maj. Nu har vi detsværre solgt huset, men mon ikke den ender med at give de første figner på Söderåsen.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Sterll, 21. maj 2006 kl. 15.40

Kære Karna:

Du synes at have en violet sort i god dyrkning. Kan den anbefales?

venligst m.s.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Troels Fabricius, 15. november 2006 kl. 11.23

I det solrige år 2006 har jeg kun plukket ganske få figner.

Efter løvfald sidder der hundredvis af 2–3 cm store figner på træet.

Jeg har tænkt mig at beskære det a la ribs og så fjerne de frugter, der burde have være fjernet.

Jeg troede, at de kunne nå at modnes i den solrige sommer.

Før har de modne figner været delt med broderparten til " vores" fugle, der har lettere ved at finde dem på det rigtige tidspunkt.

v.h. Troels

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 15. november 2006 kl. 15.47

Hej Troels

Mit figentræ var blevet alt alt for stor, så jeg har skåret det ned til 1/2 meter, det kan det sagtens tåle. Nej de små figner kan ikke nå at blive til noget, det vil enten falde af eller også vil der bare være nogle små sorte #klumper" til næste år, så skær du bare i dit træ, det kommer hurtigt igen, og jeg har også en Solsort, jeg kæmper mod, for at komme først til de modne figner, som regel vinder den.

Forresten, de afklippede grene sætter du bare i en urtepotte med jord, så vil nogle af dem danne nye planter til næste forår

Helle – www.helleshave.dk

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens., 8. november 2007 kl. 21.12

Jeg har også en solsort som er vild med figner, men en større ulempe er myrerne som åd rigtig mange frugter da de var modne. Men lidt myrepulver om rodhalsen på planten, fik dem væk denne sommer.

Nyt svar til emnet »Flere hundrede figner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Flere hundrede figner«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider