Forum

Kommentarer til »Hvor køber man tomme frøposer?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor køber man tomme frøposer? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne, 11. februar 2006 kl. 15.17

Her i huset bruger vi kaffefiltre til opbevaring af frø
Mvh Susanne

2 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 12. februar 2006 kl. 16.15

Hejsa,

Man kan også lave sine egne frøposer. Det er ser måske ikke så imponerende ud som de fabriksfremstillede, men det er billigt, og så er de altid ved hånden, når man skal bruge dem.

Det eneste, man skal bruge, er et stykke papir og lidt fingerfærdighed. Intet andet.

Her er et par opskrifter:
www.gourmethaven.dk/artikel/vis.php?id=121
www.gourmethaven.dk/artikel/vis.php?id=120

Med venlig hilsen
Brian

3 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette, 15. februar 2006 kl. 8.52

Jeg har i flere år brugt thefiltre til mine frø. De er billige og kan fås overalt. Man kan skrive på dem med kuglepen eller påsætte en label. Men skal man forære frø væk, er det naturligvis mere raffineret med en kuvert, man selv har foldet!

4 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørby, 15. februar 2006 kl. 10.13

Www.havegalleriet.dk sælger de fineste frøposer i bundter af 10. De er smukt forarbejdede og har fortrykt lininer til at skrive høstdato, art og sort.

Jeg har selv brugt dem og er meget tilfreds.

Venlig hilsen Helle Nørby

5 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liliana Nielsen, 15. februar 2006 kl. 14.53

Hos os anvender vi både de tomme theposer (Bilka, Føtex) til de større frø og/eller almindelige billige kuverter, som altid kan købes på tilbud i div. forretninger.

6 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne Andersen, 15. februar 2006 kl. 17.14

Normalt bruger jeg også foldede kuverter, men det skal være slut. Har lige set på havegalleriet.dk og hvor er de smukke. Til den pris skal mine frø ikke længere i grimme kuverter, ja jeg tror ikke engang at det kan betale sig. Jeg vil allerede glæde mig til at de kommer i løbet af ugen og at forære dem væk i disse smukke frøposer.

Hilsen Marianne

7 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 17. februar 2006 kl. 14.28

Man kan med lidt snilde og et tekstbehandlingsprogram lave fine etiketter påp de smarte fold selv-poser fra Gourmethaven.

8 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lena, 22. august 2006 kl. 9.41

Jeg bruger små kuverter beregnet til at lægge frimærker i, hvis man samler på dem.

Jeg synes de har en fin lille størrelse...

9 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 22. august 2006 kl. 9.47

Jeg bruger små lynlåsposer det er også oki

www.topiplast.dk

10 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 23. august 2006 kl. 18.25

Det kan være fint nok at bruge plastposer med lynlås, men man bør kun bruge plast (eller anden lufttæt indpakning), hvis man er sikker på, at frøene er helt tørre.

Hvis frøene er blot en lille smule fugtige, vil de blive ødelagt af råd eller mug.

11 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice E., 27. oktober 2006 kl. 12.51

Når frøposerne ikke skal være luksuiøse endsige smukke, men billige og gode, køber jeg hvide papirposer for en slik i en kontorforsyningsbutik. De fås i mange størrelser, koster en slik, men man skal aftage en æske med flere hundrede.

12 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne I Glostrup, 27. oktober 2006 kl. 15.01

Hej Alice.

Hvilken kontorforsyningsbutik er det? Jeg har haft svært ved at finde disse papirposer?

På forhånd tak.

Hanne

13 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice E., 27. oktober 2006 kl. 15.30

ZAP-in kontorsupermarked har afdelinger over hele landet.

Din nærmeste er i Roskilde: www.zap-in.dk.

14 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne I Glostrup, 27. oktober 2006 kl. 19.41

Tak for hjælpen ;-)

15 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 29. januar 2008 kl. 9.32

Hvis man selv samler frø, vil man gerne have nogle gode frøposer. Camilla Plum har gjort mig opmærksom på, at man her kan få nogle meget billige i en god størrelse og med selvklæbende flap. Jeg har ikke prøvet dem – endnu. Læs betingelserne, da forsendelse m.m. koster 90 kr.

www.bke.dk/product.asp?product=43&sub=3&page=1

16 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 29. januar 2008 kl. 9.57

Der er altså billigere alternative. Brug enten kaffefiltre eller tefiltre eller lav nogle selv. Jeg laver af mellemlægspapir. Jeg deler et stykke i 2 og folder dem til små poser. Hvis man vil have færdigkøbte, så prøv i Jeres lokal kontorforsyning, der har de hvide (slikposer) og de har også de små plasticposer dem man får sennep og ketchep i hos pølseboden

17 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Bruun, 25. februar 2008 kl. 17.00

Vi bruger mange guitarstrenge her i huset, og de fås ofte i nogle meget fine små papirposer, som er rigtig velegnede til frø.

18 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens, 29. februar 2008 kl. 14.55

Lav dine egne frøposer



Jeg har i et par år lavet mine "egne" frøposer og fyldt frø i fra min egen have.

Det er en sød lille ting at gi' til haveelskere, og de er sjove at lave. Børn kan sagtens være med.

Der findes rigtig mange frøposer på nettet. Flere til specielle lejligheder f.eks haloween, jul, påske og til nyfødte børn.

Man kan også finde skabeloner til poser, så man kan lave sine helt egne (f.eks i Paint)

Husk at printe ud i rigtig størrelse!

De fleste poser kan gemmes ved et højreklik.

Links til frøposer:
www.geocities.com/siggyrose/
alenkasprintables.com/seed_packets.shtml
davesgarden.com/files/seedpackets/
www.allfreeprintables.com/garden/seed-packets.shtml
www.craftygardener.ca/packets.html
www.gardentimeonline.com/SeedPackets.html
www.grandmageorge.com/seedpks/seedpk/seedpk.html

19 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisa Jørgensen, 13. august 2015 kl. 9.14

Jeg har tidligere lavet små lommer til mine frø, af brunt papir - jeg har købt det her www.emballage-shoppen.dk/papir-til-indpakning/brunt-indpakningspapir

20 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 13. august 2015 kl. 22.36

Jeg tørrer frø i kaffefiltre, men ellers folder jeg "frøposer" i kulørt printerpapir. Fordi, det har jeg i mængder, købt på udsalg. :-)
Frø opbevarer jeg i fugttætte poser køleskabet.

Nå, ja: Der står på pakken, hvad, hvor og hvem frøene er fra. I mine havemappe gemmer jeg brugte poser/labels i fotolommer med noter. Nemt og billigt at slå efter i.

Mvh
Tine

21 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 13. august 2015 kl. 22.39

Fugttætte poser: Skulle være fugttætte bokse!

uff tabletten er ikke til at skrive på ret godt
Mvh
Tine nu med netvrøvl- derfor tablet :-)

22 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 13. august 2015 kl. 23.06

Man kan jo også sætte ungerne til at klippe frøposer. Måske tilbyde dem en lille lommepengeakkord.
Her et eksempel til inspiration: www.dropbox.com/sh/gw1nt00c5zwhhzg/AACva37WZYLI0MKjAH3V4urma?dl=0

23 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 15. august 2015 kl. 11.16

Jeg bruger små lynlåsposer, som kan købes til den rørende pris af omkring kr. 160,- incl. fragt for 1.000 stk :)

Som det står andetsteds i tråden, er plastposer helt fine at bruge, hvis frøene er ordentligt tørre, og jeg har brugt dem i mange år.

24 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 16. august 2015 kl. 13.32

Medmindre man vil lave frøposer som gaver, er det da fint med almindelige konvolutter. Det har jeg altid brugt. Når jeg er sikker på at frø og konvolutter er helt tørre, kommer de i et plastikchartek i min Have ringbind. Der er plads til mange notater vedr. Frøene på en konvolut. For nye specielle frø sætter jeg også et billede på konvolutten. Jeg er ikke så meget for alt det "kjøvens ", der ikke er nødvendigt og ikke findes på matriklen i forvejen.
Ingeborg

25 af 25 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Dorte Laub Busk, 23. marts 2017 kl. 12.27

Prøv at søge på fröpåsar. I Sverige er det åbenbart mere udbredt.
Personligt synes jeg det er dyrt at købe frøposer. Man kan også bruge små pergamentposer fra filatelist forretninger (100stk 35kr).

Nyt svar til emnet »Hvor køber man tomme frøposer?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor køber man tomme frøposer?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider