Skrevet af: Astrid Vestergaard, 13. februar 2006 kl. 11.30
Sweet banana en børnevenlig chilisort meget milde frugter med frugtagtig smag.
har man erfaring med denne sort?, og hvor kan man bestille frø.
Skrevet af: Lilsen Og P Petersson, 13. februar 2006 kl. 15.14
Hvor mange forskellige sorter findes der egenligt
De store lange som er meget alm hos grønthandleren er da rimlig blide i smagen måske ikke helt børne venlige
Så jeg er totalt nys ang alt omkring chilli
Dem jeg købte sidste år i frøpose havde intet navn men viste sig så at være nogle små dræbere 5 planter i en kæmpe potte der så gav næsten 200 frugter disse planter har en kraftig stængel som jeg så klippede ned i sen efteråret og som nu allerede sætter knopper igen
Og må den det altså begynde at lege forår
Må lige sige at jeg bor i en 4 sals lejlighed på vesterbro med sydvendte vinduer så alt sjov i vinduskarmen er sjovt og hyggeligt
Og alle jer have ejere øv bare det var mig der sådan lige kunne trylle lidt som i gør
Dejligt forår til alle med et knus om at vi får sol og varme så lysten til at være ude er der
pp
Skrevet af: B, 13. februar 2006 kl. 16.32
Her er der mange forskellige slags chilier (og andet godt)
www.gartneri-toftegaard.dk/main-default.asp
Skrevet af: Brian Krause, 13. februar 2006 kl. 17.33
Hej Astrid,
Ja, Sweet Banana er en fantastisk sort! Jeg har dyrket den hvert år fra jeg fik det første drivhus.
Jeg vil nu ikke kalde den en chili men en peberfrugt, for den er ganske mild – den brænder ikke det mindste.
Den er bestemt børnevenlig – en af børnenes favoritter. Den har en mild med en næsten parfumeret smag, der er svær at beskrive – minder ikke om andre sorter, jeg kender.
Den giver et godt udbytte – mange pæne frugter på hver plante. Frugterne er grønlysegule som umodne og bliver røde som modne.
Du kan købe frø hos Solsikken. Hvis jeg husker rigtigt, har svenske Impecta Handels den også.
Se evt. et billede her:
www.gourmethaven.dk/groensager/capsicum/index.php?id=10
Mev venlig hilsen
Brian
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Unavngivent emne