Forum

Kommentarer til »Lav billig havegrill og minibålplads«

På denne side finder du kommentarer til teksten Lav billig havegrill og minibålplads. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Anna, 28. februar 2006 kl. 12.56

Lav et kæmpebål!

Sidste sommer kunne jeg ane at det var blevet trendy at have en ganske bestemt grill: en Webergrill. Fred være med det, men det undrede mig såre at mine søde naboer kun brugte ''dyret'' ca. een gang. Men flot er den.

Med beslutningen om at nu skulle børnenes legehus rives ned blev en ny idé født: Vi skulle selvfølgelig også have en grill – vi ville have en bålplads – en STOR bålplads midt i græsplænen.

Den blev hurtigt anlagt og taget i brug – og den er en stor succes: Hele gadens unger kommer og er med når vi tænder op. Vi laver ofte ''Vikingegryde'', hvor alle børnene er med til at samle urter (=spiseligt ukrudt) og bagefter spiser sammen. Det vil jeg varmt anbefale.

Det skal indskydes at jeg istedet for den berømte Webergrill har købt et trebenet stativ med plade til f.eks. pølsestegning og en herlig stor 8 liters gryde. Det tager en halv dag at lave mad, men det er skægt. Iøvrigt er der nu påfaldende lidt ukrudt i min store have.

Prøv selv!

Jette Anna

p.s. det er vigtigt at naboerne er med på ideen: det kan godt give noget røg – og check lige om naboerne har hængt vasketøj til tørre inden du tænder op.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Diana, 24. april 2008 kl. 8.41

Hej læste lige dit indslag.

Da vi står og skal lave sådan en bålhytte
men mangler lidt ideèr kan du sætte et evt billed i af jeres hytte.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Anna, 24. april 2008 kl. 13.22

Hej Diana!

Tak for din mail! Det er nu ikke en bålhytte men en ganske enkel bålplads (læs plet på græsplænen). Jeg valgte denne nemme løsning også fordi at græsset bare kan gro over den, når vi bliver træt af at have den. Rigtig god fornøjelse!

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Wiedemann Wiedemann, 7. juni 2016 kl. 12.52

Bål plads
Hvad bruger I BILLIGST underlag ????????

Jeg tænker brandbare i nærheden af bålpladsen
TØRT græs etc etc

mv
Helle

5 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 7. juni 2016 kl. 13.53

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Wiedemann Wiedemann, 7. juni 2016 kl. 15.06

tak for svaret jeg se om jeg kan hitte den slags et sted fra.

Helle

Nyt svar til emnet »Lav billig havegrill og minibålplads«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Lav billig havegrill og minibålplads«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider