Forum

Kommentarer til »Hvor kan jeg købe et surbærtræ?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor kan jeg købe et surbærtræ? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pasquale Garonfolo, 28. marts 2006 kl. 18.41

For nogle år siden købte jeg et par billige flerskuddede aronia-buske, og delte dem så hvert enkelt skud kunne blive til en plante, og plantede dem i hækken i min have hvor de har udviklet sig til små træer med højde på over to meter! På en tur i Finland opdagede min kone en velsmagende og meget aromatisk aronia-marmelade som hun så købte og tog med til Danmark. Jeg blev mere begejstret og købte endnu et par flerskuddede buske og delte dem så der blev mange flere enkelte planter. Nu har jeg en stor bestand af små aronia træer i hækken i min have. Ved løvspringet har aronia et meget charmerende rødligt skær. De hvide blomster afgiver en rigtig behagelig duft.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Schjørmann Og Torsten Thorsen, 29. juli 2009 kl. 20.01

For første gang efter ca 5 år har vor Aroniabusk haft blomster og nu bær enkelte er begyndt at blive mørke – mon de skal føles bløde inden plukning (måske som solbær). Findes der mon en og anden der har en god opskrift på Aroniasaft og Aroniamarmelade – og som vil videregive den så hører vi meget gerne.

På forhånd tak!

Nyt svar til emnet »Hvor kan jeg købe et surbærtræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor kan jeg købe et surbærtræ?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider