Forum

Kommentarer til »Hvordan sår man stauder med succes?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan sår man stauder med succes? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina, 11. april 2006 kl. 11.59

Jeg har haft held med at så stauder indendørs i det sene forår.

Jeg sår i priklemuld med vermiculite blandet i, ca. 10%. og dækker med ren vermiculite. Spirer frøene ganske varmt på mit bade værelse med potterne stående på gulvet med gulvvarme. Pas på de ikke er for våde. Derefter er jeg over dem så snart de bryder gennem overfladen og flytter dem til min havestue. Helt fra start bruger jeg kun undervanding på dug. Prikler ud så tidligt som muligt. Jeg potter om af flere gange for at få et bedre rodnet. Efter et stykke tid begynder jeg at gøde med tang tabletter opløst i vandet.

Jeg venter til sen sommer med at plante ud for at undgå at planterne tørrer ud eller bliver svidet af solen.

Jeg kan på nuværende tidspunkt se at 2 slags riddersporrer, langbladet ærenpris, marieklokke og staudelupin kommer fint.

God fornøjelse!

Nyt svar til emnet »Hvordan sår man stauder med succes?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan sår man stauder med succes?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider