Forum

Kommentarer til »Romantisk sommer med albaroser«

På denne side finder du kommentarer til teksten Romantisk sommer med albaroser. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte Degerbøl, 24. april 2006 kl. 13.33

Min veninde fik fire Albaroser i anledning af nyt sommerhus for tre år siden. Roserne er robuste, men ikke robuste nok, når råvildtet forgriber sig på de nye skud. Roserne der skulle se ud som på billedet ligner pinde – ingen blade og slet ingen blomster. Er der nogen, der har erfaring med beskyttelse af roserne, så de kan komme ordentligt igang?

Med venlig hilsen Dorte

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 25. april 2006 kl. 13.26

Jeg kender kun 1 metode og det er indhegning af roserne! Alt andet er nytteløst, så et let trådhegn i en sådan afstand fra roserne at dyrene ikke kan nå de spæde skud er eneste vej frem.

Kønt er det ikke, men når de nye skud er modnet kan hegnet fjernes igen!

Min svigermor har også roser i sommerhuset (engelske roser) og bruger metoden med held!

Mvh
Trine

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne Søgård, 13. november 2007 kl. 19.31

I Den Økologiske Have har vi fået en kundekreds i Århus-området til at afprøve ophængning af uldtotter mod råvildtet. Og det virker!

En håndfuld fåreuld (vores er fra Gotlandske pelsfår) bindes sammen med bast og hænges op i frugttræer, på espalier, på pinde mellem nyplantede kål og salat, på/mellem/ved roser. Med 2–4 m mellemrum. Skal skiftes efter et år. Vi har brugt uld fra samme års klipning – altså relativt "frisk".

Vi ved ikke hvorfor det virker. Kun at det virker mod rådyr og harer.

Nyt svar til emnet »Romantisk sommer med albaroser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Romantisk sommer med albaroser«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider