Forum

Kommentarer til »Hvilke sorter kan bestøve Jonagored?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvilke sorter kan bestøve Jonagored? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 15. maj 2006 kl. 23.36

Jeg er ikke helt enig i vurderingen af Jonagold som ikke egnet til privat havebrug.

Jeg har et ca. 20 år gammelt Jonagold træ, og vi er enormt glad for netop denne sort, da den er velsmagende og god som gemmeæble. I år har vi spist de sidste 1. maj. Jeg dyrker det helt uden sprøjtning – tager hvad der er, og kun nogle år er der alvorlige skurvangreb.

Det skal dog lige siges, at jeg bor på Lolland, hvor sorten har gode muligheder for at nå at modne. Og netop dette kan være en begrænsende faktor for at dyrke sorten, da de først er plukkemodne omkring 1.november her på Lolland.

Nyt svar til emnet »Hvilke sorter kan bestøve Jonagored?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvilke sorter kan bestøve Jonagored?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider