Forum

Kommentarer til »Sommerfugleblomst«

På denne side finder du kommentarer til teksten Sommerfugleblomst. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annelise Nielsen, 23. maj 2006 kl. 14.34

Det er da nemt at så et brev blandede sommerfugleblomst (bl.a. gule og orange nuancer) på voksestedet i maj. Det har jeg haft meget glæde af.

Sommerfugleblomst er dejlig at se på, især når de står i flok. De er mindre interessante til buketter, idet de ikke har lang holdbarhed som afskårne.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Munch, 12. marts 2007 kl. 14.03

Hej
12 marts. 2007
Jeg har ladet mig fortælle, at Dæhøbenfeldt har lukket for frøsalg. Det var ellers der jeg købte mine sommerfugleblomsterfrø. Er der nogle, som kan hjælpe mig? Jeg har prøvet at tage frø fra blomsterne men uden resultat. Hvor kan man i år købe disse dejlige blomster i blandede farver fra hvid, gul, orange og rød?

VH
pia-munch@lite.dk

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Güllich-Nørby, 8. juni 2007 kl. 22.44

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette, 30. marts 2008 kl. 20.15

Vil De være venlig at fortælle mig hvoraf Sommerfugleblomsten har fået sit navn? Er det fordi den tiltrækker sommerfugle eller er det fordi blade og blomster minder om en sommerfugl?

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L. Christoffersen, 2. april 2008 kl. 21.09

Vi har små sommerfugle buske i haven, som er sået af den store, man skal bare ikke hakke under den. Kun luge.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Husen, 19. marts 2009 kl. 15.07

Skal man klippe en sommerfugleblomst ned

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 19. marts 2009 kl. 15.15

Hej Lone Husen

Sommerfuglebuske skal klippes ned til ca. en halv meters højde, da de kun blomstrer på nye skud. Du skal ikke klippe buske ned før end i slutningen af april, da de nye skud kan ødelægges af frost.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Nyt svar til emnet »Sommerfugleblomst«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Sommerfugleblomst«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider