Forum

Kommentarer til »Kan varmeudvikling i kompost forårsage brand?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan varmeudvikling i kompost forårsage brand? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 2. juni 2006 kl. 19.28

www.vestbrand.dk/reports/default.asp?id=1007

Hvis du spørger brandvæsnet er jeg sikker på at de vil sige at det er muligt. Ovenstående link er til en liste over brandudrykningsårsager – heriblandt findes en brand i en kompostbunke. En af mine gode venner, der har kørt med Falck til udrykninger, har da også engang fortalt mig at der kan forekomme brand i kompostbunker især i højsommeren – netop efter jeg havde fortalt ham om at der kunne blive ret varmt i en kompostbunke.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Nielsen, 27. juli 2008 kl. 10.45

Har lige haft selvantændt brand i kompost. Afklippet hækaffald i store mængder kørt gennem kompostkværn og lagret tæt i kompostdynge. Efter 3 dage(i brændende sol) gik der ild i dyngen – processen svarer vel meget godt til det, der kan ske med vådt hø...så hvis omstændighederne er til stede... pas på!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Børge Pedersen, 26. april 2013 kl. 13.14

Jeg har et par gange i Sverige set ulmende brand i de stakke af afskrællet bark, der ligger ved savværkerne. Det er et almindeligt fænomen men fører sjældent til ulykker.
I en havekompost blander man råvarerne, så man ikke får en massiv ophobning af en enkelt termofil proces.

Nyt svar til emnet »Kan varmeudvikling i kompost forårsage brand?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan varmeudvikling i kompost forårsage brand?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider