Forum

Kommentarer til »Er det bænkebidere, der spiser bladene?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Er det bænkebidere, der spiser bladene? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birger Olsen, 20. juni 2006 kl. 14.03

Va gør man med de indsamlede bænkebidere?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heboco, 3. september 2006 kl. 17.28

Jeg har også utrolig mængder af bænkebiddere i haven og i sommer i drivhuset og de spiser af alt, de kravler også op af kloarkerne og op i huset (kælderen) og jeg hader det kryb så giv endelig besked når der er noget om emnet

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn, 8. oktober 2006 kl. 13.32

Hvordan udryddes de?

Tænker mest på hvordan de udryddes hvis de er ved murværk el. vinduesrammer der egentlig er sunde.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sten Porse, 8. oktober 2006 kl. 15.42

Bænkebidere lever kun i nødsfald af friske plantedele. Normalt æder de døde planterester, og på den måde bidrager de til en sund omsætning i jorden.

Det er forholdsvist let at slippe for dem i boliger og udhuse, for de er som de eneste landdyr meget afhængige af konstant og høj luftfugtighed, fordi de ånder ved gæller. Så det handler om at få fjernet alt, der kan holde på fugtigheden, at lufte grundigt ud hver dag og eventuelt om at varme lokalet op i et par døgn.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Hvidtfeldt Hansen, 18. august 2010 kl. 8.59

Jeg har bænkebidere i drivhuset. Her spiser de lystigt af de spæde agurkefrugter så udbyttet bliver næsten ingenting. Så de bænkebidere jeg har, holder sig altså ikke til døde ting, som ovenfor beskrevet og læst i et andet forum.
Det er jo lidt svært at slippe af med fugtigheden i drivhuset.
I år har jeg valgt at plante direkte i jorden, i stedet for i plantesække, da de levede i stort tal under og langs disse.
hvad vil I foreslå mig. Vi kan da bare ikke lade stå til og lade dem æde alle agurkerne.

NB: disse bænkebidere er med mat skjold og ruller sig ikke sammen i modsætning til dem jeg kendte fra barndommen, der var blanke og rullede sammen til kugler man kunne lege med.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 18. august 2010 kl. 13.50

Her i DK. findes der 27 forskellige slags bænkebidere. Forsteninger fra kridttiden viser at de var på størrelse med en nutidig mus.
Jeg har med held lagt et tykt og bredt lag grus rundt om rodhalsen på planterne, det kan hverken bænkebidere eller snegle lide at kravle i.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Hoberg, 18. august 2010 kl. 14.19

I forbindelse med insekter i drivhuset, vil jeg gerne slå et slag for at holde vagtler derinde. Jeg har 4 stk. og de er meget effektive. Nogle gange må jeg ligefrem ud og fange insekter til dem ude i haven. Tror ikke hverken myrer eller bænkebidere overlever at stikke næsen indenfor :.)
Mvh
Anja

Nyt svar til emnet »Er det bænkebidere, der spiser bladene?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Er det bænkebidere, der spiser bladene?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider