Forum

Kommentarer til »Hvordan formerer man juleroser fra frø?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan formerer man juleroser fra frø? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 25. juni 2006 kl. 23.34

Jeg har en plante, som i blomsten ligner en julerose, men bladene er store og runde og ikke lange og smalle som dem på billedet i artiklen. Jeg har lige høstet frø fra dem. Frøene er sort/mørk brune og ikke grønne som nævnt i artiklen. Jeg fandt planten under nogle buske, den første vinter vi boede her så jeg er lidt usikker på om det er en julerose. De første blomster kom vist nok i feb og den har stået med frøbælge i lang tid. Håber I kan hjælpe mig.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Larsen, 11. juni 2009 kl. 0.21

Hej winnie,,, den plante du skriver om, er den helt grøn, både blomst og blade, for så tror jeg nok at det er en nyserod og jo den ligner en julerose,,,,,,,

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 11. juni 2009 kl. 7.32

Hej Winnie og Lis
Helt rigtigt det er den "stinkende nyserod" – på latin Helleborus foetidus. Frøene sås bare oven på jorden – så spirer de. Under mine planter er frøplanterne nærmest ukrudt.

Nyt svar til emnet »Hvordan formerer man juleroser fra frø?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan formerer man juleroser fra frø?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider