Forum

Kommentarer til »Hvor kan man købe frø af vinterporren Siegfried?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor kan man købe frø af vinterporren Siegfried? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Kongsbak, 6. juli 2006 kl. 22.34

Jeg kan ikke finde ud af hvordan man sår porrer ud, når de har forspiret, nogle siger at de skal i en dyb rende, andre siger at de skal sås dybt og så hyppes efterhånden som de vokser, atter andre sætter et toilet rør uden på planten så skulle man få mere hvidt på porren.

Jeg er i stor tvivl om hvordan jeg skal gribe det an.

Håber i kan hjælpe mig så det lykkes for mig at få nogle pæne porrer.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 7. juli 2006 kl. 12.02

Jeg bruger en plantepind. Det er et spyd i træ. "Borer" 3–5cm huller i jorden, i rækker, vander hullerne og planter en porre i hvert hul. Når de er godt etableret og har fået rodfæste hypper jeg omkring dem efterhånden som de vokser sig større og større, netop for at få mere hvidt "skafte" nederst på porren.

Du kan siger og skrive ikke gøre noget forkert uanset hvilken metode du vælger. Spring ud i det ;-) Dog ville jeg undlade toiletrullerne, de bliver kedelige i regnvejr.

Der er forresten en super god artikel her på havenyt om porre:

www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/loeg_og_porrer/155.html

Venlig hilsen
Jeanet

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Kongsbak, 7. juli 2006 kl. 12.28

Hej Jeanet tak for for rådet omkring porrer, det vil jeg så prøve.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Kongsbak, 22. juli 2006 kl. 12.19

Hvornår skal man begynde at hyppe kartofler?

Kan man udtynde gulerødder nu?

Jeg har lige udtyndet mine rødbeder, og vandet grundigt, dagen efter var de faldet helt sammen, er der chance for at jeg kan få noget ud af dem, eller hvad har jeg gjort forkert?

På forhånd tak for jeres gode svar.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Kongsbak, 22. juli 2006 kl. 12.21

Hvornår skal jeg beskære lavendel, nogle siger efterår andre forår, jeg selv mener forår, men nu er jeg i tvivl.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Kongsbak, 20. august 2006 kl. 22.38

Jeg er nu ved at lave supper ud af mine grøntsager, er der noget i vejen med mine grøntsager? for jeg oplever at suppen nemmere bliver sur når det er tordenvejr.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Kongsbak, 21. august 2006 kl. 22.24

Mon der er nogen der vil besvare, hvorfor min suppe bliver sur i løbet af et døgn, når der er tordenvejr.

Nyt svar til emnet »Hvor kan man købe frø af vinterporren Siegfried?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor kan man købe frø af vinterporren Siegfried?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider