Forum

Kommentarer til »Hvad spiser knopperne på min vinplante?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad spiser knopperne på min vinplante? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 29. april 2003 kl. 17.31

Det nævnte insekt Dickmaulrüssler kaldes på dansk væksthussnudebille. Det latinske navn er Otiorynchus sulcatus. Iøvrigt en interessant gruppe øresnudebiller, idét de tilhører en gruppe, hvor hanner ikke forekommer. Hunnerne formerer sig ved jomfrufødsler (pathenoegentisk). For væksthussnudebillens vedkommende lægges op til 600 æg årligt og insekterne trives på over 200 forskellige arter. Væksthussnudebillen er nataktiv og kendes især fra Rhododendron, hvor de laver karakteristiske ”billetklip” i bladranden. Også jordbær, Azalea sp. Primula sp. taks og thuja angribes ofte. Nematoderne, der selv opsøger larverne i jorden, tilhører gruppen Heterorhabditis. Efter udvanding skal man blot sørge for at jorden er fugtig de følgende døgn, så klarer de arbejdet af naturens vej.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan, 8. juni 2003 kl. 13.34

Hvad spiser knopperne på min vinplante? Har du prøvet med Guldkorn *GG*

Nyt svar til emnet »Hvad spiser knopperne på min vinplante?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad spiser knopperne på min vinplante?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider