Forum

Kommentarer til »Hvad kan vi gøre ved hekseringe i græsplænen?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad kan vi gøre ved hekseringe i græsplænen? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Havemand, 14. august 2006 kl. 16.46

FAKTUM!

Alt kan fjernes med URAN...

Har selv fjernet en del "hekseringe" med dette!

Prisen er: 10 ML for 12500,– DK.

Det er lidt dyrt men det virker! (Se bla. programmer om Hiroshima).

Hilsen Havemanden...

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina Bram, 21. august 2006 kl. 22.23

Jeg har hørt, at udvanding med Atamon skulle virke. Har nogen lyst til at afprøve det?

Hilsen Nina Bram

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus Jørgensen, 25. august 2006 kl. 14.13

Hej
Vi har prøvet atamon i flere år uden dette virker. Desværre er vi i år endnu mere angrebet af hekseringe end før

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mettekanel, 25. august 2006 kl. 22.54

Jeg har lige set og læst at man blot skal grave en A4 størrelses firkant ud af ringen og vende den klump 90 grader og sætte den tilbage, så vokser ringen imod sig selv og vil dø af det! Lettere kan det vist ikke blive...

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 26. august 2006 kl. 9.41

Jeg tvivler på at en firkant kan gøre det. Jeg vil tror at hele hakseringen i givet fald skal graves op og vendes for at det virker. Og så måske alligevel ikke. Naturen er svær at overvinde, og jeg tror svampens hyfer er meget længere ude i jorden end en firkant.

Men det må vi have en svampeekspert til at afgøre. Jeg skal se om jeg kan finde en, som ved noget. – Inden alle går i gang med at vende den halve græsplæne.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mettekanel, 26. august 2006 kl. 22.25

Jo det er rigtigt! Man skal grave firkanten så hele ringen bliver brudt...Tror jeg så det i bladet Haven!

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 14. november 2007 kl. 17.39

For en del år siden havde vi en heksering lige midt på græsplænen, den var ca. 2 m. i diameter. Møjsommeligt penslede jeg næsten alle svampene med round up, og året efter var ringen væk. Græsset havde kun meget små svedne pletter af behandlingen.

Nyt svar til emnet »Hvad kan vi gøre ved hekseringe i græsplænen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad kan vi gøre ved hekseringe i græsplænen?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider