Forum

Kommentarer til »Hvordan opbevarer jeg mine canna til vinter?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan opbevarer jeg mine canna til vinter? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte S.Qvist, 14. september 2006 kl. 10.41

Hvad mener I med "opbevares frostfrit"? Jeg kan kun opbevare dem inde i stuen eller ude i et skur men er helt sikker på at der kommer frost. Lige nu står 2 cannaer i vand inde i min stue, skal jeg plante dem eller hvad gør jeg?

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Conni Kunz, 23. september 2007 kl. 18.33

Jeg har før opbevaret mine cannaer i udestue, som bliver meget kold om vinteren ved frost. De skyder meget tidligt i foråret, og er så klar til at blive plantet ud midt i april.

nu efterlyser jeg nogen som evt. har gjort forsøg med afdækning på en solrig syd mur, kan det lade sig gøre at få dem til at overvintre der?

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vagn Andersen, 7. november 2007 kl. 19.45

Jeg graver mine op i week-enden d10–11 i år da vi ikke har fået frost her,så stiller jeg dem ned i drivehuset til de visner -klipper dem ned -og opb. dem i en gammeldags kælder,der er fugtig men ingen frost, og de bliver store året efter igen -igen Vagn Fa

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karl Erik Nielsen, 15. august 2009 kl. 10.13

Jeg har i syv år haft to meget store cannaer stående i stuen. Nogle år har de været på "sommerferie" på terrassen andre år har de opholdt sig inde i stuen hele året. Jeg klipper dem ikke ned, men eventuelle brune blade fjernes ved basis i takt med, at de bryder frem. Hver eneste år blomstrer de to planter flittigt og flot. Netop nu overvejer jeg at plante dem ud i et beskyttet og varmt sydbed på terrsaaen. Når det bliver koldt og måske frost, agter jeg at klippe dem helt ned til jordhøje og overdække dem med et tykt lag bark. Det er måske et voveligt foretagende, men det skal prøves bare for forandringens skyld. Har andre erfaringer med såddan nogle "udvendige" Cannaer, kunne det være interessant at høre om dem.

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 15. august 2009 kl. 14.13

Du kan godt plante dine cannaer ud men de må slet ikke få vintervæde da de så vil rådne...men prøv at søge på google under hardy canna...så vil der dukke en hel del op men siderne er på engelsk.

har selv canna ude hele året de mine blir dækket med flamonco plade på 5 cm på ca 1 kvadrat meter...det samme gælder mange andre tropisk/temp knolde som jeg har...vinter væde og det kolde vejr vi har om vinteren det er den væste fjende...men prøv og søg...

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anita Thorup Hansen, 3. april 2013 kl. 15.33

Jeg har også lidt problemer med mine Cannaer. Jeg har 4 store krukker som de står i, om sommeren står de på terassen, inden frosten kommer flytter jeg dem ind i et frostfrit skur. De stod i skuret indtil for ca. 1 mdr. siden da flyttede jeg dem ind i en lys kælder, hvor de har fået vand ca. 1 gang pr uge. De skyder ikke med nye skud hvilket jeg havde forventet. Er det normalt at der går så lang tid? Er der andet jeg kan gøre? Er der en speciel gødning de skal have?
Sol hilsner Anita

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inger Kjærholm, 20. november 2018 kl. 16.36

Jeg har for første gang haft en Canna i krukke på terrassen hen over sommeren. jeg skal prøve at ha' den til at overvinter, og det skulle gerne lykkes. Tror helt klart, den bør deles, men hvornår?
Hvad er max grader, den tåler om vinteren og skal den helst stå rimeligt lyst og hvor ofte bør den ha' vand? Eller skal jeg ta' knoldene op af jorden og skære toppene af, og skal knoldene da pakkes mørkt evt. i spagnum?
Håber nogen kan hjælpe mig
mvh Inger Kjærholm

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inger Kjærholm, 20. november 2018 kl. 16.36

Jeg har for første gang haft en Canna i krukke på terrassen hen over sommeren. jeg skal prøve at ha' den til at overvinter, og det skulle gerne lykkes. Tror helt klart, den bør deles, men hvornår?
Hvad er max grader, den tåler om vinteren og skal den helst stå rimeligt lyst og hvor ofte bør den ha' vand? Eller skal jeg ta' knoldene op af jorden og skære toppene af, og skal knoldene da pakkes mørkt evt. i spagnum?
Håber nogen kan hjælpe mig
mvh Inger Kjærholm

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inger Kjærholm, 20. november 2018 kl. 16.36

Jeg har for første gang haft en Canna i krukke på terrassen hen over sommeren. jeg skal prøve at ha' den til at overvinter, og det skulle gerne lykkes. Tror helt klart, den bør deles, men hvornår?
Hvad er max grader, den tåler om vinteren og skal den helst stå rimeligt lyst og hvor ofte bør den ha' vand? Eller skal jeg ta' knoldene op af jorden og skære toppene af, og skal knoldene da pakkes mørkt evt. i spagnum?
Håber nogen kan hjælpe mig
mvh Inger Kjærholm

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inger Kjærholm, 20. november 2018 kl. 16.36

Jeg har for første gang haft en Canna i krukke på terrassen hen over sommeren. jeg skal prøve at ha' den til at overvinter, og det skulle gerne lykkes. Tror helt klart, den bør deles, men hvornår?
Hvad er max grader, den tåler om vinteren og skal den helst stå rimeligt lyst og hvor ofte bør den ha' vand? Eller skal jeg ta' knoldene op af jorden og skære toppene af, og skal knoldene da pakkes mørkt evt. i spagnum?
Håber nogen kan hjælpe mig
mvh Inger Kjærholm

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inger Kjærholm, 20. november 2018 kl. 16.48

Skulle der være en eller anden, der ved hvordan man slette/ændre et indlæg. Fatter ikke, hvordan jeg har fået 4 stk på - og billede vendte rigtig, da jeg valgte det i min samling - beklager rodet

Nyt svar til emnet »Hvordan opbevarer jeg mine canna til vinter?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan opbevarer jeg mine canna til vinter?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider