Forum

Kommentarer til »Støvsug potteplanterne for lus«

På denne side finder du kommentarer til teksten Støvsug potteplanterne for lus. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: DItlev, 13. maj 2003 kl. 13.00

Tak for rådet!

Jeg har lige forsøgt mig med at støvsøge mine krydderurter i vindueskarmen for bladlus med held. Myntens blad så lidt forkomne ud på nogen af stænglerne, men den skal nok komme sig og savien og citronmelissen tog slet ingen skade. Dejligt!

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: TOT, 5. april 2007 kl. 19.25

Hvilken støvsuger bruger man til at "suge" utøj af potteplanterne?

Det virker da ret uoverkommeligt, når man som jeg har ca. 100 forskellige potteplanter.

Og de fleste støvsugere suger jo ret kraftigt i dag.

Og det fedtede på bladene kan lige så godt være spindemider, men kan man få blomsterne til at gro "stærkt", er det min erfaring, at mange blomster gror sig fra angrebet; men problemet kommer tilbage om vinteren, når de kommer i dvale.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 6. april 2007 kl. 10.03

Jeg har lige købt mig en håndstøvsuger med batterier, til opladning. Batterierne er ret dyre. Tidligere købte jeg en støvsuger i genbrug, batterierne var opslidt og kunne ikke modtage strøm. De "købte" den tilbage. Der hvor jeg købte den nye fik jeg fortalt at det "næsten" ikke kan betale sig at købe nye batterierne, de kan næsten koste som støvsugeren. Den nye støvsuger jeg købte, kan batterierne slet ikke udskiftes. Jeg købte især støvsugeren for også at få edderkopperne med når jeg fjerner spind, mest i hjørner ved loftet – og selvfølgeligt ved potteplanterne. håp

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 6. april 2007 kl. 10.10

Jeg burde have oplyst at den gamle støvsuger havde tilbehør af en lille børste til påsætning, hvilket nok er nødvendig til potteblade da disse eller klapper på støvsuger-indsugningen. håp

Nyt svar til emnet »Støvsug potteplanterne for lus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Støvsug potteplanterne for lus«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider