Forum

Kommentarer til »Klokkeskilla«

På denne side finder du kommentarer til teksten Klokkeskilla. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lillian Bente, 15. maj 2003 kl. 7.41

Hvor kan løg af klokke scilla købes?

Edith Holden kalder dem wild Hyacinths
eller agraphis nutans

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Harriet Jacobsen, 16. oktober 2007 kl. 15.46

Jeg har med lys og lygte ledt efter klokkescilla (hyacthoides non-scripta) i efterhånden årevis.

Er det mon muligt at bestille dem et eller andet sted fra?

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grethe Christensen, 11. januar 2009 kl. 2.42

Grethe christensen
hej lillian og harriet
hvis i stadig leder efter klokkeskilla, også kaldet skovhyacint,så har jeg dem. flest af den blå lidt af den lyserøde,men de er jo ikke til at finde før til foråret,da kan i godt købe af dem
mvh grethe christensen
www.Staudehaven-Granly.dk
der kan i se hvad vi ellers har

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grethe Christensen, 12. marts 2009 kl. 0.26

Til lillian bente og harriet
nu er klokkeskillaen –skovhyacinten kommet op,i kan kontakte mig på mail ved at klikke på mit navn,hvis i stadig er interesseret i at køde dem,i kan se på vores hjemmeside hvad vi ellers har
www.Staudehaven-Granly.dk
mvh grethe

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grethe Christensen, 12. marts 2009 kl. 0.27

Til lillian bente og harriet
nu er klokkeskillaen –skovhyacinten kommet op,i kan kontakte mig på mail ved at klikke på mit navn,hvis i stadig er interesseret i at køde dem,i kan se på vores hjemmeside hvad vi ellers har
www.Staudehaven-Granly.dk
mvh grethe

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Keld Lind, 24. april 2009 kl. 8.59

Hej
Jeg har nogle blomster i min have, som blomstrer lige nu. De ligner de her skovhyazinter. Jeg mener ikke at have sat løgene selv. I beskrivelsen af skovhyazinter står der at de vil blomstre i maj–juli i Danmark! Det gør mine ikke, er det mon stadig dem?

Jeg tog nogle ind i en vase og så sker der mærkelige ting – de øverste klokker åbner ligesom lidt op og "gror" næsten sammen til en samlet "stand", hvor de ellers hænger som klokker hver for sig. Er det normalt?

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lillian Bente, 24. april 2009 kl. 13.12

Mange af de scilla folk tror er de "rigtig" er faktisk spanske scilla De blomstre tidliger end de andre. The bluebells of Scotland hedder scilla non-scipta eller scilla nutans. F'or hed de vist Agraphis nutans?!

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Nielsen, 8. maj 2009 kl. 16.00

Hej. Den skotske "bluebell" hedder campanula rofundifolia, og er lig vores klokkeblomst, som blomstrer om sommeren især på hedeområder i Dk, og er fredet – ligesom den skotske.

Engelsk "bluebell" er en kraftigere blomst, blomstrer i foråret. Ligeså fredet, må ikke sælges i England. Spredes ved frøene.

Er selv i tvivl, hvad det er vi har i vores have(fra1960érne).

Vild hyacinth/ scilla nutans? Jeg synes ikke farven er så blå som de engelske "bluebells", nærmere lilla...

Mvh Charlotte Nielsen

Nyt svar til emnet »Klokkeskilla«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Klokkeskilla«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider