Forum

Kommentarer til »Primula«

På denne side finder du kommentarer til teksten Primula. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe, 19. maj 2003 kl. 12.25

Hej,min have er temmelig stor,men den bagerste del står i vand,nårdet regner
meget,der er ler i bunden,rundt om min flagstang i det våde har jeg sat Primula
flere slags,de står og sopper i vand,men gror og blomstre pragtfuldt,det har de gjort i flere år,så hvis nogen har det vådt så plandt Primula,hej fra Birthe.

2 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mettekanel, 22. oktober 2004 kl. 22.56

Hvor finder jeg flere oplysninger om Alpine planter, mangler der ikke et kapitel om dem?

3 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads Jørgensen, 4. februar 2007 kl. 15.01

Jo

4 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud A. Møller, 13. februar 2007 kl. 11.04

Kære Birthe Bagge,
Dejligt at høre, at dine primula gror godt i din våde del af haven. Forudsætningen for at dyrke primula med succes er netop fugtighed og meget gerne i blad/kompostjord. At de også kan trives i lerjord viser blot, at der kan være undtagelser.

Det er især etageprimulaerne og klokkeprimulaerne, som kan trives i det våde. F.eks. P.japonica, P.bulleyana, P.burmanica, P. alpicola og P.florinda for blot at nævne nogle få. Specielt P. florinda kan lide det våde og gror meget gerne med rødderne i vand langs et vandløb.

Så blot fortsat held med dine Primula i det våde.

Mange hilsner
Knud A. Møller
Dansk Primula Klub

5 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jacob Skov, 20. april 2013 kl. 10.19

Hvornår er det bedste tidspunkt at dele sine primula ?
gode have hilsner fra Jacob S

6 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 20. april 2013 kl. 11.59

@Jacob

Camilla Plum siger efter blomstring:
www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/blomster/stauder/691.html

Er du utålmodig, kan jeg berette, at vi uden problemer har delt og flyttet Primula/ Kodriver på dette tidspunkt af året.

7 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Michaelsen, 6. februar 2018 kl. 20.29

Har i sommer plantet primula som veris-hybrid florindae,de er plantet i skovjord og var rigtig stor og flotte,men desværre her den 1 februar ser de meget triste ud,og er bange for at det rådnet bort på grund,af den megen vand vi har fået-spørgsmål: er der chance får at de kan skyde nyt fra bunden? eller skal jeg fjerne dem,og plante nyt. med hilsen Bent

8 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 6. februar 2018 kl. 22.17

Hvordan burde den sort se ud på det her tidspunkt da?

9 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Michaelsen, 7. februar 2018 kl. 9.44

Til Tom Andersen. Det ved jeg desværre ikke de blev først planter sommer 2017.

10 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 7. februar 2018 kl. 10.07

Den kommer nok med foråret hvis den ellers er plantet et passende sted med dræn o.s.v.

11 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 7. februar 2018 kl. 12.06

De primula er, som jeg har haft stående i årevis ser sådan her ud nu. Så vidt jeg kan Google mig frem til skal primula veris hybriderne også blomstre i det tidlige forår og dermed, logisk set, være nogenlunde lige så langt fremme.
Måske lidt mindre, idet dem du har Bent, jo ikke har så godt fat endnu.

12 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 7. februar 2018 kl. 16.48

Jeg var lige oppe i min kolonihave i dag og mine primulaer stod med knopper på spring, men jeg vil mene, at hvis dine planter bare har lidt grønne blade, skal de nok komme: -)

13 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Roepstorff, 3. juni 2018 kl. 7.47

Hej!

Jeg var lige inde på Dansk Primula Selskabs side for måske at finde nogle gode frø/planter - men kan se, at selskabet er ved at nedlægge sig selv. Hvor vil I anbefale som alternative steder, hvor man kan få fine primula?

Bedste hilsener
Anne

14 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 3. juni 2018 kl. 12.51

Hej Anne

Jeg køber mine på plantemarkeder, men de fleste som frø fra Barnhaven. Her er der et kolossalt udvalg af primula og aurikler til forskellige miljøer og letfattelige instrukser i jordblandinger, hvornår og hvordan man skal så, osv.

Mvh. Marie Louise

Nyt svar til emnet »Primula«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Primula«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider