Forum

Kommentarer til »Hvordan får vi pindsvin i haven?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan får vi pindsvin i haven? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette, 5. november 2006 kl. 10.41

Hej

Jeg fandt lige dette link til en folder man kan købe om pindsvin

www.nathistshop.dk/shop/default.asp?vare=277

Hilsen
Mette

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 7. november 2006 kl. 7.33

Hejsa

Hvis du kigger på pindsvinevennernes hjemmeside www.pindsvin.dk – her kan du se, hvad de mener at du skal gøre for at få et pindsvin til udsætning i din have og selvfølgelig en masse gode råd – hvis man allerede har pindsvin.

herlig hilsen
Ulla

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 7. november 2006 kl. 8.10

Klik på- dyr i haven- på denne hjemmeside og se de gode ideer på et fornuftigt nivau fra Pindsvinehjælpen, der er den ''nye'' hjælp til de små kræ.

Hilsen Anne Marie

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birger Olsen, 8. november 2006 kl. 9.57

Jeg tør ikke garantere for rigtigheden, men som barn hørte jeg følgende: Pindsvins absolutte livret er sild. Hæng en sild op i et træ, og er der pindsvin indenfor et par kilometers radius vil de møde op.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 8. november 2006 kl. 10.02

Pindsvin kan godt lide sild (ferske)
En god ting for pindsvin (og mange andre dyr) er, at have en større kvastbunke liggende et sted, det kan være grenafklip m.m. Her kan pindsvinet ligge og sove og skjule sig, det holder de vistnok meget af.

Vi ser af og til et pindsvin i haven, sådan lidt tilfældigt, de kommer og går som det passer dem. Vi fodre dem slet ikke, men vi har krat og kvastbunke, måske holder de til der? vi kigger ikke efter, vi vil ikke forstyre dem.

Hilsen
Fie.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: …, 8. november 2006 kl. 14.53

De kan også lide ost – min far stillede engang en klam ost udenfor fordi den lugtede og da min mor kom hjem om aftenen fik hun øje på den mens den sad og guffede hendes ost i sig – hun blev ret sur for hun ville selv have spist den...

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elly Jensen, 11. august 2009 kl. 22.39

Ja, pindsvinene er sjove og hyggelige at have i haven.

Jeg går hver aften ud og fodrer dem, kattemad (tørfoder)
og avocadorer. Er der nogen der ved hvad de ellers spiser?.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 12. august 2009 kl. 12.44

Hej Elly Jensen

Pindsvin guffer biller, regnorme, snegle og bænkebiddere – og så er det vigtigt, at de har adgang til friskt vand. Fuglebadet kan hurtigt blive tømt i sommertiden ;-) så der må tænkes lidt kreativt, hvis man ikke hver dag kan komme til at fylde op der.

Et kyllingevandtårn er en mulighed – fås i plast for ikke så mange kroner.

Med venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »Hvordan får vi pindsvin i haven?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan får vi pindsvin i haven?«

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider