Forum

Kommentarer til »Drejeblomst«

På denne side finder du kommentarer til teksten Drejeblomst. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Henningsen, 13. november 2006 kl. 13.21

Drejeblomst er en meget nem staude, man skal bare huske at vande, hvid det er meget tørt. Jeg har sommersnow som i år var 1 m høj.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Rosenthal, 25. marts 2008 kl. 9.34

Min erfaring med drejeblomst er, at den er særdeles ivrig efter at brede sig. Jeg satte en enkelt lille plante, hvis rodklump på et år voksede til det femdobbelte. Dén delte jeg i efteråret og flyttede delene lidt fra hinanden. Og nu – knap to år efter – har jeg en plantegruppe, som til sommer vil få en diameter på omkring 75 cm. Den står ikke optimalt, med hensyn til sol, men stortrives alligevel. Står i fugtig, mellemtung og næringsrig jord.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 28. april 2008 kl. 21.14

Jeg vil give Charlotte ret i at den er meget ivrig efter at sprede sig. Jeg satte tre planter sidste år og milde moses de har bredt sig ud over en hel kvadratmeter ind mellem de andre stauder, roser, 'ja alting! Heldigvis er det nemt at fjerne de nye skud, men jeg blev da helt bekymret da det begyndte at vælte op af jorden! :-)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens T., 29. april 2008 kl. 20.28

Der er stor forske på, at brede sig sig kraftigt med udløbere og tage magten i et område. som f.eks. skvalderkål og så at brede sig behersket fra en klump. Den er jo ikke vanskelig at styre.

Nyt svar til emnet »Drejeblomst«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Drejeblomst«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider