Forum

Kommentarer til »Hvor kan man købe vinbjergsnegle til udsætning?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvor kan man købe vinbjergsnegle til udsætning? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Marie Marckmann, 15. november 2006 kl. 9.43

Jeg har somme tider set vinbjergsnegle i Tølløseskoven på Midtsjælland.

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Beckmann, 27. maj 2007 kl. 20.41

Til Finn Jochumsen
Vi har masser af dem, men jeg har først læst dit indlæg nu – du er velkommen til at få nogle af vores...

Venlig hilsen
Lene Beckmann

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 28. maj 2007 kl. 1.40

Jeg har bogså nogle stykker mellem 30–60 stk et sted over 4 tøndet land

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ella Kaaber, 29. maj 2007 kl. 22.40

Jeg er også meget interesseret i vinbjergsnegle, har et par stykker (gående) for hyggens skyld, de er meget glade for især agurk og icebergsalat. mvh Ella

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jane, 29. juni 2008 kl. 21.44

Hej Lene Beckmann
jeg ville mægtigt gerne aftage nogle af dine snegle, og da gerne betale for dem...

du må gerne skrive hvis det var. *S*. jap@ofir.dk

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helene Rasmussen, 30. juni 2008 kl. 10.53

Jeg har dem i mit drivhus og anede ikke de var fredede. Vi har nemlig en vin i drivhuset, og har sat dem derud så de kan være hvor de hører til.

Men når der er for mange sætter jeg dem ud i haven.

Så på et tidspunkt kan jeg da godt give videre hvis jeg får for mange.

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thea Gregersen, 13. april 2013 kl. 18.15

Hej Brian vil gerne købe nogle af dem du har men hvor kommer du fra i landet

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 13. april 2013 kl. 20.11

Der har været en forening for avl af vinbjerg snegle herhjemme, om de stadig har virke ved jeg ikke men de har indsamlet masser af viden sammen . Jeg har prøvet at avle snegle for år tilbage og jeg må sige at det er ikke nemt. Det nemmeste er at indsamle dem i naturen .
Jeg har også sat snegle ud her hvor jeg bor og har erfaret at de ikke nødvendigvis bliver flere men tilpasser sig området i antal . Derfor skal man være forsigtig med at indsamle på steder hvor msn lige har udsat dem. Man skal vente nogle år . Det er især sneglene yngel som er sårbar og som har mange fjender . Efter et år er snegleyngelen knap de skrøbelig og skal bare vokse til .

Husk at lovgivning omkring indsamling af vinbjergsnegle hører under jagtloven og siger at det er tilladt at indsamle til eget forbrug, men at man ikke må indsamle med salg for øje, eksempelvis til restauranter .

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Sundgaard, 1. oktober 2013 kl. 19.52

Kære snegleinteresserede.
Jeg er med i et I/S der har startet Tunø Sneglefarm - se
www.solo-gruppen.dk og gå til sneglefarm.
Sneglefarmen blev startet for 3 år siden med indkøb af 600 voksne snegle.
I dag d. 01.10.13 skulle vi indsamle 100 snegle som vi havde solgt til biologisk forskning.
Vi opdagede med skræk, at vi havde fået besøg af en rotte der har ædt næsten alle vores snegle, så let at starte med snegleopdræt er det ikke. 3 års opdræt er forsvundet meget hurtigt, så det er forfra.
Vi deler gerne vores erfaringer med andre.

Send en mail på bent@solo-gruppen.dk. så svarer jeg efter bedste evne.

Med venlig hilsen
Bent Sundgaard

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Steffensen, 16. april 2023 kl. 11.51

Jeg har mange vinbergsnegle

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Steffensen, 16. april 2023 kl. 11.51

Jeg har mange vinbergsnegle

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 24. april 2023 kl. 20.49

Hej Erik.

Hvor i landet bor du ? Jeg har selv , for ca 5 år siden, forsøgt at udsætte vinbjergsnegle her i haven, da jeg har en frodig baghave med højt løv og store buske, men jeg ser dem sjældent. Jeg tror at jeg har en måske to, der titter frem her om foråret. Resten af året ser jeg dem meget sjældent...

Men det må være min have at den er gal med for jeg har ingen andre snegle i haven . Jeg skal være heldig hvis jeg finder 5-10 stk.

Nyt svar til emnet »Hvor kan man købe vinbjergsnegle til udsætning?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvor kan man købe vinbjergsnegle til udsætning?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider